بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: اصفهان میراثی ارزشمند از همزیستی مسالمت‌آمیزِ پیروان ادیان و اقوام مختلف بوده است.
تدبیر24»مهدی مقدری امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: توسعه ایران و مشخصاً شهر اصفهان بدون پیوستگی و مشارکت همه شهروندان فارغ از دین، مذهب و قومیت و رعایت هم‌طراز حقوق شهروندی آنان محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروزه، ثابت شده است که حضور پیروان مذاهب، فرهنگ‌ها و اقوام مختلف در یک شهر و تشکیل جامعه‌ای متکثر و چند فرهنگی، نقطه اتکایی مستحکم به منظور پیشبرد سعادت و رفاه آن جامعه است، به شرط آن که همراه با حکمرانیِ خردمندانه و توزیع عادلانه منابع و فرصت‌ها شود.

این عضو شورای شهر اصفهان افزود: از این منظر، اصفهان میراثی ارزشمند از همزیستی مسالمت‌آمیزِ پیروان ادیان و اقوام مختلف بوده است. زرتشتیان، یهودیان و ارامنه در کنار مسلمانان سالیان سال دوستانه زیسته‌اند و بر توسعه میراث انسانی و فرهنگی اصفهان نقشی غیر قابل انکار داشته‌اند.

مقدری تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم که چگونه حضور صنعتگران ارمنی و گرجی در کنار مردمان هنردوست اصفهان، این شهر را به نصف جهان تبدیل کرد، نه فقط از حیث زیبایی و برآمدن عمارت‌ها و باغ‌های بی‌همتا در جهان، که این شهر نصف جهانی از فرهنگ‌ها، ادیان و اقوام نیز بوده و است.

وی گفت: معتقدم مدیریت جدید شهری اصفهان بایستی به این میراث انسانی و اجتماعی به عنوان فرصتی کم‌نظیر برای رونق و توسعه شهر توجه کند.

این عضو شورای شهر اصفهان اظهار کرد: تجربه‌های نه چندان دور نشان می‌دهد که اصفهان از این منظر نه فقط می‌تواند سرآمد شهرهای ایران، بلکه جهان شود. برای این منظور می‌توانیم نگاهی به تجربه "صفاخانه" داشته باشیم. انجمن صفاخانه که در ۱٢٨۱ خورشیدی به همت آقا نجفی اصفهانی و حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی در محله جلفا برپا شد، محلی برای گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها بود.

مقدری اضافه کرد: نسخ مباحثات این انجمن در لندن و پایتخت‌های اروپایی، مصر، حجاز و عثمانی منتشر شده و موجی از همزیستی و گفت‌وگوی عقلانی بین اسلام و سایر ادیان ایجاد کرد.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم مدیران شهری اصفهان با برنامه‌ریزی با سایر نهادهای مرتبط شهری، فرهنگی و دینی اصفهان این تجربه را زنده کند و با راه‌اندازی صفاخانه، مرکزی برای صلح و دوستی میان ادیان و مذاهب و تمدن‌ها در شهر اصفهان را در عصر جهانی شدن پایه‌گذاری کنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، صفاخانه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها