بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
بروجردی در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی پارلمان ترکیه با اشاره به اینکه سخنان رئیس جمهور آمریکا بار دیگر نشان داد، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد است، گفت: رفتار آمریکا با توافق برجام مشوق دیدگاه کشورهایی مانند کره شمالی است.
تدبیر24»یوسف بایزید رئیس کمیسیون امنیت ملی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه - ایران امروز دوشنبه (24 مهر) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار علاءالدین بروجردی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از ظرفیت های بالایی برای توسعه و گسترش مناسبات در زمینه های مختلف سیاسی، امنیتی، بین المللی و اقتصادی برخوردار هستند که می توان با افزایش تحرکات پارلمانی شاهد ارتقاء هرچه بیشتر همکاری های فی‌مابین باشیم.

وی ضمن تاکید بر حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی در منطقه و جهان، افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تکلیف خود را با آمریکا مشخص کرده و هرچه زمان می گذرد بیشتر به این جمله ساده و مهم بنیانگذار انقلاب اسلامی ایمان پیدا می کنیم که آمریکا شیطان بزرگ است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ابراز نگرانی از وضعیت به وجود آمده در اقلیم کردستان عراق و تاکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی عراق، اظهار کرد: ایران و ترکیه باید از تمام ظرفیت های خود در این مسئله استفاده کنند و نباید اجازه دهند این موضوع مشمول گذر زمان شود چرا که حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه یک اصل بسیار مهم است.

بروجردی با اشاره به سخنان تبلیغاتی رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران، گفت: رئیس جمهور آمریکا با بیان این سخنان بار دیگر نشان داد، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد است و رفتار آمریکا با توافق برجام مشوق دیدگاه کشورهایی مانند کره شمالی است.

وی در پایان با تاکید بر وحدت جهان اسلام، نقش دو کشور را در ایجاد آن در مقابله با توطئه های دشمنان بسیار مهم دانست.

همچنین یوسف بایزید، رئیس کمیسیون امنیت ملی پارلمان ترکیه ضمن تشکر از فرصت این دیدار، گفت: مشکل اساسی منطقه بحث تروریسم است که به واسطه نیروهای بیگانه به ما تحمیل شده که امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت های سیاسی و پارلمانی فی‌مابین بتوانیم بر این مشکل فائق آییم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با تاکید بر همسویی مواضع دو کشور در مورد مسائل عراق، سوریه و فلسطین، افزود: مطمئنا اقداماتی که در منطقه اقلیم و شمال عراق صورت گرفت، مشکلاتی برای دو کشور در بر خواهد داشت و آنچه در این امر واضح می باشد حضور آمریکا و اسرائیل به عنوان بازیگران پشت صحنه است؛ ضمن اینکه عکس العمل ترکیه در این باره قاطع است.

وی همچنین با اشاره به حمایت دولت ترکیه از انجام توافق هسته ای ایران و 1+5 از ابتدا، اظهار کرد: باز شدن مرزهای دو کشور به صورت تمام وقت، افزایش تبادلات و مراودات اقتصادی و سیاسی، ایجاد فاینانس و تسهیل هر چه بیشتر همکاری های بانکی مورد توجه دولت ترکیه است و امیدواریم هدف ارتقاء سطح مبادلات تجاری دو کشور به 30 میلیارد دلار که در سفر رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به ترکیه مشخص شد، تحقق یابد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها