بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
"سخنان اخیر ترامپ علیه توافق هسته‌ای ایران و پنج به علاوه یک با واکنش منفی گسترده کشورها و محافل بین‌الملل روبرو شد به نحوی که اغلب رسانه‌های دنیا در تعبیر یکسانی اعلام کردند برای اولین بار آمریکا این مقدار تنها شده است البته در میان کشورهای دنیا فقط رژیم اشغالگرقدس، عربستان و امارت نبودند که از ترامپ حمایت کردند بلکه در داخل کشور نیز کسانی که از ابتدا سنگ مخالفت با برجام را بر سینه می‌زدند، نتوانستند خوشحالی خود را از این سخنان حتی برای چند روز هم که شده مخفی نگه دارند. "
تدبیر24»روزنامه 19 دی در ادامه نوشت: حتی می‌توان ادعا کرد، از اینکه ترامپ برجام را پاره نکرد و از آن خارج نشد، ناراحت نیز شدند به نحوی که تصریح کردند اگر ترامپ جنایتکار نبود برای سلامتی‌اش دعا می‌کردند!

با مواضع اخیر برخی انقلابی‌نماها مردم حق دارند بدانند چه اتفاقاتی در کشور افتاده است که افرادی که خودشان را انقلابی و بعضا سوپر انقلابی می‌نمایند، با تندروهای آمریکا و صهیونیستها در پاره‌کردن برجام همداستان شده و از کارهای یکدیگر ابراز خوشحالی و شادمانی می‌کنند؟

پاسخ به این سؤال فرصت بیشتری از این نوشتار می‌طلبد ولی می‌توان اذعان کرد عامل بوجود آمدن این وجه اشتراک به کارگیری یک منطق در میان همه آنهاست.

همانگونه که رئیس جمهور اذعان کرده است، برجام یک قرارداد چندجانبه و بر پایه برد ـ برد است و یا به تعبیر دکتر ظریف، در برجام نکاتی وجود دارد که مورد علاقه ما نیست و نکاتی هم وجود دارد که مورد علاقه آمریکایی‌ها نیست، لذا کسانی که منطق آنها تمام خواهی است و همه چیز را برای خودشان می‌خواهند، چنین قراردادی برای آنها نمی تواند مطلوب باشد. برای همین هم است که هم ترامپ می‌گوید ما ضرر کردیم و هم دلواپسان داخلی‌ ما، لذا اگر هر کدام از آنها علیه برجام هر حرکتی انجام دهد مطلوب طرف دیگر هم هست.

بنابراین اگر گفته می‌شود برخی‌ها در برجام به نحوی با ترامپ هم سو شده‌اند نبایستی از این سخن درست آشفته شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها