بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران، درباره داشتن مکان ثابت برای جشنواره‌ها،‌ اکران فیلم‌های خارجی در سینماهای کشور، امکان اکران فیلم کوتاه در طول سال و همچنین شفافیت در هزینه‌ جشنواره‌ها سخنانی را بیان کرد.
تدبیر24»سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (پنجشنبه) از پردیس سینمایی ملت، محل جشنواره فیلم کوتاه تهران بازدید کرد و در جمع خبرنگاران به سوالاتی پاسخ داد.

سید عباس صالحی درباره داشتن جای مناسب و ثابت برای جشنواره‌ها گفت: اصل این نکته که جای ثابت برای جشنواره‌های متنوع هنری داشته باشیم یک تقاضای جدی و قدیمی است. امیدواریم با فراهم شدن شرایط دولت و منابع مالی این مطالبه در زمان کوتاهی به نتیجه برسد.

او ادامه داد: خوشبختانه امسال فضای جشنواره فیلم کوتاه در محیطی سینمایی‌تر برگزار شده است و این محیط کمک می‌کند که کسانی که در آن قرار می‌گیرند رابطه بهتری با فضا برقرار کنند.

او درباره امکان اکران فیلم‌های کوتاه در طول سال گفت: فرصت جامعه ایرانی برای تولید فیلم کوتاه علاوه بر فرصت‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که فیلم کوتاه یک فرصت خاص را برای ما ایجاد کرده و روز به روز هم در حال حاضر افزایش است و این اقتضا می‌کند برای فضای اکران آن هم فکری کنیم.

سید عباس صالحی اضافه کرد: فیلم کوتاه به خاطر عامل‌های متعددی که دارد، فقط نیاز ندارد که در سالن‌ها اکران شود اما حتما این امر وجود دارد که اکران در سالن‌ها یک فرصت عرضه و ارائه جذابی است و نباید فیلم کوتاه را از آن محروم کرد.

او همچنین ادامه داد: حتما دوستان ما در سازمان سینمایی با توجه به قابلیت‌های خاصی که در فیلم کوتاه پیدا کرده‌ایم و جوایز متعدد بین‌المللی و همچنین شرایطی که در فضای داخلی داشته‌ایم چه از لحاظ تعداد و چه کیفیت، حتما فکر جدی‌تری برای نحوه اکران سالنی فیلم‌های کوتاه خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره شفافیت در بخش هزینه جشنواره‌ها نیز اظهار کرد: یک قدم رو به جلو گذاشته شده است که هزینه‌های جشنواره ارائه شود. خود همین مباحث یک شروع بود که در سال‌های قبلی امکان محاسبه آن وجود نداشت. این قدم در دولت یازدهم اتفاق افتاد که هزینه‌کرد جشنواره‌ها بارگذاری شود و نگاه سیاست‌گذاران فرهنگی کشور بود که به سمت شفافیت‌ها پیش برویم.

او ادامه داد: امسال هم با یک تاکید بیشتر جشنواره‌ها حتما همین مسیر را دنبال خواهند کرد تا با دقت و جزئیات بیشتر بتوانیم در مقابل مردم، پاسخگویی روشن‌تری داشته باشیم. نسبت به جشنواره پیش هم دبیر آن جشنواره صحبت‌هایی ارائه کردند و بقیه مقولات هم از ناحیه سازمان سینمایی ارائه خواهد شد. امیدواریم در آینده با مسئله‌ها و چالش‌های کمتری روبه‌رو شویم.

سید عباس صالحی درباره اکران فیلم‌های خارجی در سینماهای کشور اظهار کرد: من در گفت‌وگوی دیگری این مسائل را مطرح کردم. نگاه‌های مختلفی وجود دارد که نیاز به بررسی جدی‌تر و کارشناسی‌تری دارد. مدافعان این قضیه چند استدلال دارند مثل اینکه عرضه این فیلم‌ها به تنوع فضایی سینما کمک می‌کند و می‌تواند باعث رونق آن شود. همچنین حضور فیلم‌های خارجی به ایجاد فضای رقابتی‌تر در سینمای کشور کمک می‌کند و می‌توان تکاپوی بیشتری در سینمای ایران ایجاد کرد.

او با اشاره به اینکه سالن‌های سینمایی در کشور محدود است، بیان کرد: تولید فیلم‌های سینمایی در کشور زیاد است که این از مزیت‌های تولید فیلم‌های زیاد است. در حدود 100 فیلم در سال تولید می‌کنیم که طبعا همین امر باعث مشکلاتی در اکران می‌شود و با ورود فیلم‌های خارجی این مشکل بیشتر می‌شود. اتفاقاتی این چنینی طبعا باید همراه با توسعه زیرساخت‌های کشور باشد که تولید داخلی ضربه نبیند.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان اکران همه فیلم‌های خارجی در کشور بدون تغییر وجود دارد گفت: همه فیلم‌های خارجی این طور نیست که مشکل و دغدغه اکران داشته باشد. ما فیلم‌هایی داریم که با همان شکل زمینه‌ای امکان انتشار پیدا می‌کنند. اگر قرار باشد اکران عمومی اتفاق بیفتد حتما با نگاه به حق کپی‌رایت رخ می‌دهد و با مالکان معنویی همفکری انجام می‌شود که اگر اتفاقی می‌خواست بیفتد بدون نظر آن‌ها انجام نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره تغییراتی که قرار بود در معاونت‌های این وزارتخانه ایجاد شود، توضیح داد: ما آن مسیر را دنبال می‌کنیم که در حوزه معاونت‌ها تصمیمات با سرعت بیشتری گرفته شود.

او در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوان مسئولیت‌های متعددی دارد گفت: می‌خواهیم پویش جوانانه را در سینما فعال‌تر و زنده‌تر نگه داریم. این پویش‌ جوانانه در حوزه سینما یک بخشی از آن آموزش است و بخش دیگر تولید. حتما آموزش مقدمه تولید است و هدف آن نیست.

صالحی با بیان اینکه ما باید به تولیدات بیشتر جوانان فکر کنیم اظهار کرد: باید محیط سینما از محیط جوانانه سرشارتر شود. همان طور که در سینمای مستند و کوتاه رخ داده است. آموزش با این نگاه که مقدمه پویش تولید جوانانه شود که نسل‌های جدید به آن اضافه کنیم کار بسیار مناسبی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که آموزش هم قالب‌های متعددی دارد. آموزش در بعضی مکان‌ها مثل تهران و مراکز استان‌ها، فرصت‌هایی را فراهم کرده که آموزش‌های کلاسیک وجود داشته باشد اما در شهرهایی که از نظر آموزشی کم‌برخوردار هستند، آموزش‌های کوتاه مدت و کارگاهی ادامه پیدا می‌کند و در شهرهایی که برخوردار می‌باشند، مکمل‌های آموزشی و کارگاه‌ها به شکل جدی‌تری ادامه خواهند داشت.

برچسب ها: تدبیر24 ، صالحی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها