بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
وزیر ورزش و جوانان گفت: در اعزام های خارجی باید ملاحظات سیاسی، مصالح و منافع ملی در نظر گرفته شود و باید زمان و مدت اعزام و عدم استفاده از مواد نیروزا و موارد دوپینگ قبل از اعزام در فدراسیون ها مورد بررسی قرار گیرد.
تدبیر24»مسعود سلطانی‌فر در نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی به میزبانی همدان با بیان اینکه دومین جلسات فدراسیون‌ها در استان‌ها برگزار می‌شود اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به دستاوردهای ورزشی دارد و همدانی‌ها نقش مهمی را در حفظ ارزش‌ها و دفاع از دستاوردهای ملی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه همدان ظرفیت قابل توجهی دارد، تصریح کرد: در راستای سیاستی که فعالیت‌های مختلف ورزشی را به استان‌های دیگر ببریم حرکت می‌کنیم چرا که این رویدادهای ورزشی می‌تواند به توسعه استان‌ها کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی از اولویت‌های محوری این وزارتخانه محول کردن میزبانی رقابت‌های آسیایی و جهانی در رشته‌های ورزشی به استان‌ها است.

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان تصریح کرد: پیش‌بینی می کردیم در مسابقات داخل سالن آسیا 98 مدال کسب کنیم اما خوشبختانه نتایج خوب و دور از انتظاری کسب شد و بیشتر از آن پیش‌بینی‌ها مدال گرفتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این رقابتها ورزشکاران ما 118 مدال کسب کردند که سهم بانوان 21 مدال بود که نشانگر ظرفیت بالای بانوان ایرانی در برخی از رشته‌ها است.

وی گفت: قبل از مسابقات از سوی روسای فدراسیون ها قول‌هایی داده شد و باید تعهداتی که روسای فدراسیون داده‌اند مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که تعدادی از فدراسیون‌ها با وجود وعده‌های خود خوب عمل نکردند و باید این موضوع با حضور روسای فدراسیون‌ها بررسی شود تا به زوایای این ناکامی برسیم اما در مجموع عملکرد درخشان و قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه مسابقات آسیایی ترکمنستان پیش زمینه و آمادگی خوبی برای بازیهای آسیایی 2018 بود تصریح کرد: جلسات بازیهای آسیایی 2018 و 2020 تشکیل شده و هفته گذشته نیز جلساتی با مسئولان کمیته المپیک داشتیم و از این پس نیز جلسات بیشتری با فدراسیون‌ها خواهیم داشت تا در کنار کمیته المپیک مشکلات و موانع را قبل از مسابقات بر طرف کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از برخی که زمان باقی مانده تا المپیک و بازی‌های آسیایی را کوتاه می‌دانند افزود: هنوز دیر نشده و فرصت برای برطرف کردن ضعف‌ها وجود دارد و باید به نحو احسن برای المپییک 2020 آماده شویم.

وی در ادامه با انتقاد از برخی اعزام‌های خارجی تیم‌ها افزود: به اعزام‌های خارج از کشور انتقاد جدی دارم و به طور جدی پیگیر هستم تا اعزام‌ها به جهت ضرورت صورت گیرد و باید در اعزام‌ها نحوه هزینه کرد و ترکیب تیم‌ها و مباحث اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

سلطانی فر ادامه داد: در اعزام های خارجی باید ملاحظات سیاسی و مصالح و منافع ملی در نظر گرفته شود و زمان و مدت اعزام و عدم استفاده از مواد نیروزا و دوپینگ قبل از اعزام در فدراسیون‌ها بررسی شود.

وی افزود: خیلی از اعزام‌ها ضرورت ندارد اگر اعزام ها هدفمند و سنجیده‌ کار شود بسیاری از این مسابقات برون مرزی اردوهای خوبی برای مسابقات جهانی و المپیک است ولی از روسا فدراسیون‌ها می خواهیم در نحوه و چگونگی اعزام‌ها بررسی لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با تاکید به اینکه نزدیک سه هزار مکان ورزشی در آموزش و پرورش داریم، گفت: حدود ۳۰۰ مجموعه ورزشی توسط کارگران احداث شده است و حدود هشت هزار مکان ورزشی در نیروهای مسلح وجود دارد و شهرداری‌های کشور هم به تناسب ظرفیت و توانمندی خود به احداث مکان های مختلف ورزشی در محله‌های مختلف پرداخته‌اند که اگر همه این موارد را در نظر بگیریم سرانه هر نفر 3 مترمربع خواهد بود اما جز اماکن وزارت ورزش و جوانان متاسفانه به خوبی از دیگر اماکن ورزشی بهره برداری نمی‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نیاز به مدیریت برای بهره برداری از مکان های ورزشی بیش از گذشته داریم، افزود: در مکان‌هایی که متعلق به وزارت ورزش و جوانان است روزانه بین ۱۴ تا ۲۰ ساعت بهره برداری می شود ممکن است امکاناتی در ادارت و بخش‌های دیگر وجود داشته باشد که روزانه ۵.۶ ساعت از این مکان ها استفاده می شود. در بحث سخت افزاری برنامه‌ریزی مناسب جهت بهره برداری از اماکن ورزشی وجود ندارد و علارغم اینکه که بالای 98 درصد از فضاها دولتی هستند بهره برداری خوبی از این فضاها صورت نمی‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها