بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
مافی:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «امروز روزی نیست که آمریکا به عنوان سردمدار جلو باشد و پیرو داشته باشدن گفت که آمریکا با وجود ترامپ شرایط گذشته را از دست داده است.

تدبیر24»پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان جوان گفت:‌ موضع‌گیری سخیف رئیس جمهور آمریکا درباره ایران وضعیت حضور ما را به خوبی در حوزه بین‌الملل مشخص کرد، این موضع‌گیری سخیف توانست بین سلایق مختلف کشور اتحاد و یکپارچگی ایجاد کند. همچنین در حوزه خارجی هم توانست بین کشورهایی که در موضوع برجام سهیم بودند وحدت نظر ایجاد کند.

وی افزود: عمده این کشورها نسبت به اظهارات رئیس جمهور آمریکا موضع منفی داشتند و راه خودشان را می‌روند. انگلستان که یکی از وفادارترین کشورهای اروپایی به آمریکاست خیلی صریح نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که ما راه خودمان را می‌رویم. آلمان و کشورهای مهم دیگر نیز همچنین.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعتا آمریکا در شرایط فعلی دیگر وضعیت گذشته خود را ندارد، گاهی آمریکا می‌توانست یک عزم جدی را علیه ما در بین کشورها ایجاد کند ولی امروز کاملا این قدرت خود را از دست داده و کشورهای اروپایی و غیراروپایی مسیری را که این فرد مشخص می‌کند دنبال نمی‌کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: اخیرا توتال فرانسه اعلام کرد ما در هر شرایط قراردادهای خود را با ایران دنبال می‌کنیم، آمریکا در این زمینه منزوی شده است. این‌ها نمی‌توانند در مسائل داخلی ما مانند حوزه نظامی اظهارنظر کنند و در دیگر مسائل هم این‌چنین است. حرف‌هایی می‌زنند ولی توجهی به حرف‌های آن‌ها نمی‌شود. اروپایی به خاطر منافع و قراردادهای اقتصادی و حفظ بازاری که با ما دارند راه خودشان را دنبال می‌کنند.

مافی تأکید کرد:‌ امروز روزی نیست که آمریکا به عنوان سردمدار جلو بیفتد و پیرو داشته باشد. وضعیت سیاسی و اقتصادی تغییر کرده، آمریکا با وجود ترامپ شرایط گذشته را از دست داده و نمی‌تواند دخالت جدی در مسائل داشته باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، آمریکا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها