بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کلنگ ساخت سد ماشکید سفلی سراوان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.
تدبیر24»شروع عملیات اجرایی سد ماشکید سفلی با اعتبار اولیه ٤ هزار و ٢٢٠ میلیارد ریال پیش از ظهر امروز با حضور علی اوسط هاشمی استاندار انجام شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مباحث آب و محیط زیست به تشریح طرحهای عمرانی در دست اجرای شهرستان سراوان پرداخت.

علی اوسط هاشمی گفت: میزان اعتبارات سرمایه گذاری شده در سراوان حدود  ٩٠٠ میلیارد تومان است که این میزان برابر با بودجه سه استان در طول یکسال است.

وی همچنین اعتبارات ساخت سد ماشکید سفلی را از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: در تخصیص اعتبارات اجرای این طرح هیچ مشکلی وجود ندارد و این طرح طی دوسال به بهره برداری می رسد.

استاندار با بیان اینکه موافقت اجرای این پروژه حاصل توجه ویژه آقای دکتر نوبخت به نیازهای این منطقه است،تصریح کرد: از آنجایی که  احداث سد و  جاده های روستایی بخش بم پشت از خواسته های جدی مردم بود از آقای دکتر نوبخت دعوت کردیم تا منطقه را از نزدیک بازدید کند که پس از حضور او با درک نیاز مردم موافقت اجرای این پروژه ها صورت گرفت و امروز شاهد آغاز عملیات اجرای آن هستیم. 

مدیرعامل آب منطقه ای استان نیز در خصوص این پروژه گفت: سد مخرنی ماشکید سفلی در 65 کیلومتری جنوب شرق شهر سراوان و در محل تلاقی 2 شاخه رودخانه روتک و ماشکید سفلی بر روی رودخانه ماشکید جانمایی شده است.

اتابک جعفری افزود: سد بتن غلطکی ماشکید سفلی با ارتفاع 36.5 متر، حجم مخرنی 115 میلیون متر مکعب، طول هزار و 443 متر و با اعتبار چهار هزار و 220 میلیارد ریال فردا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در ادامه هدف از ساخت این را بهره برداری از سیلاب های فصلی به منظور تامین آب آشامیدنی شهرستان های سراوان و سیرکان، عنوان کرد و گفت: بهبود کشاورزی منطقه و جلوگیری از ایجاد خسارت سیلاب های مخرب و اشتغالزایی و ارتقای وضع اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه از دیگر اهداف ساخت این سد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم آب قابل تنظیم این سد ۱۹.۵ میلیون متر مکعب است که ۱۲.۵ میلیون متر مکعب برای شرب، ۶ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و یک میلیون متر مکعب سهمیه صنعت در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: سالیانه 605 میلیون متر مکعب در سیستان و بلوچستان بیشتر از توان سفره‌های آب برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود چاه‌های غیرمجاز، حفر چاه‌های غیرمجاز جدید و اضافه برداشت از چاه‌ها از مهمترین مشکلات ما در حوزه مدیریت منابع آب استان است و ضرورت دارد در این زمینه در استان فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها