بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کوبا از مجسمه خوزه مارتی، قهرمان ملی و رهبر جنبش "استقلال کوبا" در مبارزه با امپراطوری اسپانیا که از سوی موزه هنرهای برانکس آمریکا به نشانه روابط بین‌المللی اهدا شده پرده‌برداری کرد؛ اقدامی که در بحبوحه اختلافات و روابط متزلزل میان این دو کشور صورت گرفته است.
تدبیر24»این مجسمه برنزی ۱۶ فوتی کپی دقیقی از مجسمه‌ای است که مارتی را در حالت زخمی و سوار بر یک اسبی که روی دو پای خود ایستاده در پارک مرکزی نیویورک به نمایش گذاشته است.

بودجه دو و نیم میلیون دلاری ساخت این مجسمه توسط یکی از کمپین‌های موزه برانکس تامین شده و در تاریخ سوم اکتبر سال جاری میلادی وارد کوبا شده است.

این مجسمه بر یک پایه که از سنگ مرمر سیاه ساخته شده در مقابل موزه انقلاب رو به خلیج هاوانا قرار گرفته است.

اوزبیو لیل، مورخ شهر هاوانا در یک کنفرانس خبری محلی و بین‌المللی پیش از پرده‌برداری رسمی از این مجسمه به معرفی آن پرداخت و گفت: این اقدام چه معنی دارد؟ این اقدام تاکید می‌کند که باید اختلافات، سیاست‌های متغیر و متزلزل و افرادی که در تلاشند تا پل‌ها و ارتباطات موجود میان ملت‌ها و انسان‌ها را از بین ببرند، کنار بگذاریم. این باور وجود دارد که احترام به حقوق دیگران به معنای صلح است.

این کمپین در اوج بهبود روابط آمریکا و کوبا تحت ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی به راه افتاد. اما از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که متعهد شده تا مجددا تحریم‌های سفت و سختی را بر سفر به کوبا اعمال کند و تعداد کارمندان سفارت آمریکا در کوبا را به نصف کاهش داده، روابط میان این دو کشور به شدت خدشه‌دار شده است.

اوزبیو لیل افزود: صلح تنها راه موجود است. هیچ راه دیگری وجود ندارد چراکه ما همانند خوزه مارتی آماده‌ایم تا برای باورهایمان جان دهیم.

خوزه مارتی در سال ۱۸۹۵ میلادی در حالی که برای استقلال کوبا از اسپانیا مبارزه می‌کرد به ضرب گلوله کشته شد.

وی در کوبا یک قهرمان ملی محسوب می‌شود و مردم به از خود گذشتگی‌هایش برای استقلال کوبا احترام زیادی قائل هستند.

خوزه مارتی همچنین ۱۵ سال را در تبعید در آمریکا به سر برد که این امر باعث شد وی به سمبل برجسته‌ روابط آمریکا – کوبا تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها