بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
برای پیش بینی آینده نیاز نیست حتما قدرت ماوراء طبیعی داشته باشید. با تحلیل زمان حال می توان به بسیاری از اتفاقاتی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد پی برد. با بدونیم همراه باشید تا از اتفاقاتی که پیش بینی شده در نیمه دوم قرن بیست و یکم اتفاق خواهند افتاد بیشتر بدانید.

۲۰۱۹: ظاهر شدن کشورهای جدید روی نقشه

پیش بینی های آینده

جزیره بوگنویل یک جزیره در پاپوآ گینه نو است که در ملانزی واقع شده است. این جزیره در سال ۲۰۱۹ به کشوری جداگانه تبدیل خواهد شد. نیوکالدونیا که بخشی از فرانسه است نیز در سال ۲۰۱۹ به کشوری جداگانه تبدیل خواهد شد.

۲۰۲۰: پایان ساخت بلندترین برج جهان

پیش بینی های آینده

هم اکنون بلندترین برج دنیا برج خلیفه در دوبی است اما این رکورد در سال ۲۰۲۰ زمانی که ساخت برج جده در عربستان صعودی به پایان برسد شکسته خواهد شد.

۲۰۲۰: افتتاح نخستین هتل فضایی

پیش بینی های آینده

شرکت فضایی Bigelow Aerospace تصمیم دارد یک سفینه فضایی که نقش هتل برای انسان های زمین را دارد به فضا بفرستد. آزمایشات این سفینه موفق بوده و یکی از آن ها توسط فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان اتاق ذخیره استفاده می شود.

۲۰۲۴: موشک SpaceX به مریخ خواهد رفت

اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد

کمپانی SpaceX که توسط الون ماسک تاسیس شده است تصمیم دارد یک سفینه فضایی باربری به سیاره مریخ بفرستد و سپس نخستین انسان را.

۲۰۲۵: جمعیت کره زمین به ۸ بیلیون خواهد رسید

اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد

پیش بینی شده است که جمعیت کره زمین تا سال ۲۰۲۵ به ۸ بیلیون نفر خواهد رسید.

۲۰۲۶: ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا به اتمام خواهد رسید

اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد

ساخت این کلیسا در سال ۱۸۸۳ شروع شده است اما مشکل این جاست که طراحی خاص تک تک سنگ های آن زمان زیادی می برد و به دقت و توجه زیادی نیاز دارد.

۲۰۲۸: ونیز غیرقابل سکونت می شود

اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد

این بدین معنی نیست که تمام شهر زیر آب می رود اما ممکن است تا سال ۲۱۰۰ این اتفاق بیفتد و آب تالاب ونیز به قدری بالا بیاید که خانه ها را غیرقابل سکونت کند.

۲۰۲۹: نزدیک شدن سیاره آپوفیس به کره زمین

اتفاقات آینده

طبق نخستین تخمین هایی که دانشمندان زده اند احتمال برخورد این سیاره با کره زمین ۲٫۷ درصد بود اما حرکات این سیاره تا حدودی غیرقابل پیش بینی است و نمی توان گفت دقیقا چه زمانی این سیاره به کره زمین نزدیک می شود.

۲۰۳۰: یخ های قطب شمال کوچک تر خواهند شد

اتفاقات آینده

طبق پیش بینی دانشمندان یخ های اقیانوس قطب شمال تا قبل از پایان قرن بیست و یکم کاملا ذوب خواهد شد.

۲۰۳۳: ماموریت انسان ها به کره مریخ آغاز می شود

اتفاقات آینده

برنامه ایستگاه فضایی اروپا بر مطالعه ماه، مریخ و سیارات متمرکز شده است که شمال پروازهای اتوماتیک و انسانی است. قبل از فرستادن انسان یک سفینه فضایی به آن جا جهت پیشرفت و تقویت تکنولوژی فرود آمدن و بازگشت به کره زمین ارسال می کنند.

۲۰۳۵: تلورانس کوانتومی در روسیه اتفاق خواهد افتاد

اتفاقات آینده

تلورانس کوانتومی یعنی تولید یک سیستم ارتباطی قابل اعتماد که حالت قطبی فوتون ها را در فضا انتقال می دهد.

۲۰۴۰: راکتور گرما هسته ای آزمایشی بین المللی به مرحله بهره برداری خواهد رسید

اتفاقات آینده

ساخت راکتور گرما هسته ای در سال ۲۰۰۷ در فرانسه شروع شد. این راکتور از راکتورهای هسته ای سنتی امن تر است چون با انتشار تصادفی آن ها تخلیه ضرورتی ندارد.

۲۰۵۰: آغاز مهاجرت انسان ها به کره مریخ

اتفاقات آینده

بسیاری معتقدند که تا سال ۲۰۵۰ انسان ها به کره مریخ راه پیدا کرده و ساکن می شوند. اما قبل از این اتفاق مشکلاتی هست که دانشمندان باید رفع کنند.

برچسب ها: تدبیر24 ، پایان قرن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها