بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان گفت که هیچ مقامی حق تهدید رسانه‌ها را ندارد و حکومت جلوی تهدید علیه رسانه‌ها را در هر سطحی و در هر جایی می‌گیرد.
تدبیر24»عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در همایش بررسی "حق همگانی دسترسی به اطلاعات" در کابل گفت: اگر خبری از رسانه‌ای پخش می‌شود، از طرف یکی از مقام‌ها به آن تلفن می‌شود و برخورد تهدیدآمیز می‌شود، این روشی قابل قبول برای ما نیست و به آن اجازه نخواهیم داد.

او از رسانه‌ها خواست که در چنین مواردی، رهبران حکومت را آگاه کنند و تصریح کرد: تهدید علیه خبرنگاران در هر سطح، در هر جای و در هر گوشه‌ای که این کار صورت گرفته باشد، جلویش را می‌گیریم. این اطمینان کامل را به تمام اهالی رسانه‌ها می‌دهیم.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان افزود: هیچ مقامی حق ندارد که خارج از چارچوب قانون به کاری دست بزند که جنبه تهدیدآمیز داشته باشد.

او همچنین تصریح کرد: مالک اصلی اطلاعات مردم هستند. ما به عنوان حکومت امانت‌دار اطلاعات هستیم. زمینه‌سازی کنیم که مردم از این حق خود مطابق قانون برخوردار باشند.

دفتر عبدالله به دنبال سخنرانی او در این همایش، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کتمان حقایق و پنهان نمودن اطلاعات باعث ایجاد فاصله میان حکومت و مردم می‌شود و اطلاعات غلط نتایج زیان‌باری را به دنبال دارد. هیچ مقام دولتی‌ حق ندارد که به صورت غیرقانونی رسانه‌‌ها را مورد تهدید قرار دهد.

دفتر رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان از تلاش‌ها و فعالیت‌های کمیسیون نظارت بر حق دسترسی به اطلاعات تشکر کرد و افزود، از مسئولان خواسته شده که بودجه این کمیسیون را ترتیب دهند تا زمینه حمایت مالی این نهاد فراهم شود.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان ضمن تأکید بر پیامدهای زیانبار کتمان حقایق و اطلاعات، گفت که مشکلات قانونی بر سر راه دسترسی به اطلاعات هم از طریق وزارت دادگستری حل خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها