بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پاسخ به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان تاکید کرد، اینکه محمد بن سلمان هدف از ادامه جنگ علیه یمن را جلوگیری از شکل‌گیری حزب الله دیگری در این کشور عنوان می‌کند، در واقع عربستان را در جایگاه اسرائیل قرار می‌دهد.
تدبیر24»محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن در صفحه خود در فیسبوک به اظهارات اخیر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پیرامون یمن پاسخ داد.

عبد السلام تاکید کرد، عربستان در طمع سیطره دوباره بر یمن است و اظهارات محمد بن سلمان تمامی ادعاهای پیشین او درخصوص علت حملات عربستان در یمن مبنی بر "بازگردان مشروعیت" و سایر بهانه‌های واهی‌اش را برملا کرد.

سخنگوی جنبش انصارالله افزود: رژیم سعودی در طمع آن است که مردم یمن گروگانی در دست دولت‌های مختلفی در یمن باقی بمانند که بر اساس معیارهای آمریکا و عربستان روی کار می‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ توضیحی برای لجبازی‌ها و پافشاری عربستان بر ادامه جنگ علیه یمن جز جبهه‌گیری مطلق این کشور در حمایت از اسرائیل وجود ندارد، گفت: اینکه بن سلمان هدف خود را از ادامه جنگ علیه یمن ممانعت از شکل‌گیری حزب الله دیگری در این کشور عنوان می‌کند، باعث می‌شود که رژیم سعودی در جایگاه اسرائیل قرار بگیرد.

عبد السلام افزود: در واقع این اظهارات بن سلمان او را به عنوان یک احمق جلوه داد؛ چراکه او با این سخنان خودش را بدون هیچ علتی در موضع دشمنی با یمن قرار داد و این امر رسوایی بزرگی برای سازمان ملل بوده و نقش ریاکارانه و توطئه‌گری این نهاد بین‌المللی علیه یمن را آشکار می‌سازد.

ولیعهد عربستان روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز مدعی شد، جنگ با یمن ادامه خواهد یافت تا "حوثی‌ها (جنبش انصارالله) به حزب الله دیگری در مرزهای کشور تبدیل نشوند".

وی در ادامه مدعی شد، "یمن خطرناک‌تر از لبنان است، چراکه این کشور مشرف به باب المندب است و اگر اتفاقی در آنجا رخ دهد به معنای توقف ۱۰ درصد از تجارت جهانی خواهد بود و این خود بحران است".

ولیعهد عربستان به بحران کشورهای عربی منطقه خلیج فارس با قطر نیز اشاره کرد و مدعی شد که این بحران مساله‌ای بسیار کوچک است و بحران قطر تاثیری بر روند جذب سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌گذارد، زیرا مساله‌ای بسیار کم‌اهمیت و کوچک است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها