بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
همچنین ۱۴۰ کاشی ماندگار دیگر نیز ساخته شده و به منظور پیگیری کنوانسیون ۲۰۰۳ یونسکو و برای پاسداری از میراث ناملموس بشری، از این تعداد ۲۲ کاشی در تهران و ۱۱۸ کاشی در شهرستانها برای حفظ و شناساندن مفاخر و مشاهیر نصب خواهد شد.
طرحِ کاشى‌های ماندگار با هدف معرفى خانه‌هاى مشاهیر، مفاخر، هنرمندان، سیاست مداران، علما و دانشمندان، ورزشکاران و نام آوران کشورمان فارغ از دسته بندی‌ها و جهت گیری‌ها، اقدامی در جهت هویت بخشی فرهنگی به شهرهایمان است.
آنچه در این طرح مد نظر است حفظ سرمایه‌های فرهنگی کشورمان با اعطای شاخصه ای برای شناسایی است تا در کنار تکریم این مفاخر و مشاهیر، فرزندان این مرزوبوم از اهمیت جایگاه اجتماعی این بزرگان که در تاریخِ فرهنگى، احتماعى و سیاسى ایران نقش منحصر به‌فرد و یا مؤثرى داشته اند آگاه شوند.
بر این اساس، سازمان میراث فرهنگی کشورمان به پاس خدمات مشاهیر و مفاخر از سال گذشته با اقبال خوب مردمی نصب کاشى بر سر در خانه های مشاهیر و مفاخر کشو را آغاز کرد.
در این طرح، شخصیت‌هایی شامل چهره های ماندگار، شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگى که در دوره فعالیت خود مرزهای جدیدی در فرهنگ کشور ترسیم کرده یا در جهت حفظ و حراست از یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده اند شناسایی شده و طی مراسمی با حضور مسئولان نسبت به نصب کاشی ماندگار بر سردر خانه آنان اقدام می‌شود.
نخستین کاشی 28 اردیبهشت 96 (روز جهانی موزه) در نخسنین روز از هفته میراث فرهنگی به درب منزل ایران دررودی نصب شد. همچنین کاشی ماندگار جواد مجابی، ناصر مسعودی (گیلان)، عباس کیارستمی، نادر ابراهیمی، مسعود عربشاهی، هادی سیف، منوچهر طریقی، سیروس ابراهیم زاده، ابراهیم یونسی، سید محمد محیط طباطبایی، شهریار عدل، احمدرضا احمدی، ابراهیم حقیقی، قیصرامین پور، علامه محمدتقی جعفری، داوود رشیدی، احترام برومند، عثمان محمدپرست (خراسان رضوی)، محمدعلی سپانلو، محمود دولت آبادی، علی اکبر درویشیان، مسعود آذرنوش، احمد فتوت ( همدان)، ابراهیم دهگان (مرکزی)، محمدرضا محتاط (مرکزی)، کیخسرو پورناظری، احمد باربد (یزد)، علی اکبر شریعتی (یزد)، محمود رهبران (یزد)، ابوالحسن خوشرو (مازندران)، سوری (مرکزی)، داوود میر باقری و دکتر حسن روحانی(سمنان) بزرگانی هستند که تاکنون در این طرح بر سر در خانه‌هایشان کاشی ماندگار نصب شده است.
همچنین 140 کاشی ماندگار دیگر نیز ساخته شده و به منظور پیگیری کنوانسیون 2003 یونسکو و برای پاسداری از میراث ناملموس بشری، از این تعداد 22 کاشی در تهران و 118 کاشی در شهرستانها برای حفظ و شناساندن مفاخر و مشاهیر نصب خواهد شد.
در این طرح ملی نحوه انتخاب چهرهای شاخص هر استان براساس تصمیمات مدیران کل میراث فرهنگی با همراهی و کمک استانداری و مسیولان ارشاد استانهاست.
گفتنی است نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه‌های مشاهیر و مفاخر علمی، فرهنگی، دینی و مذهبی قدردانی کوچکی از این افراد و راهی برای حفظ فرهنگ‌های دیرینه کشورمان است.
در گذشته در هر محله و کوی وبرزن خانه های بزرگان، ادبا، معتمدان، روحانیون و حکماء مورد تکریم مردم شهر بوده اما با بزرگ شدن شهرها شاید شناسایی و معرفی محل سکونت این افراد یاد آور خدمات ارزشمند آنان به مردم و کاری مثبت در اذهان فرزندانمان باشد تا با مرور خدمات این انسانهای بزرگ ضمن تقویت روحیه وطن دوستی به پاسداشت ارزشهای فرهنگی و میراثی کشور و تکریم این داشته‌های غیر قابل تکرار ترغیب شوند.
کاشی‌های ماندگار؛ اقدامی صرفاً فرهنگی بمنظور تکریم یادگارهای هنری، اندیشمندان، عالمان، ورزشکاران ، و بطور کلی تاثیر گذاران در تاریخ کهن این مرز و بوم است که فارغ از سیاست زدگی در حال اجرا بوده و امید است فرهیختگان و هنر اندیشان و بزرگان از آن حمایت کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها