بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
هفته یازدهم لیگ برتر از روز سه شنبه آغاز میشود. دیدارهای این هفته تحت تاثیر رای AFC برای حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است.
تدبیر24»هفته گذشته حساس‌ترین دیدار نیم فصل نخست لیگ برتر یعنی داربی ۸۵ برگزار شد که با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. هفته یازدهم لیگ برتر از فردا (سه شنبه) با برگزاری پنج دیدار پیگیری می‌شود. البته امروز (دوشنبه) روز مهمی برای فوتبال ایران است چون مهلت تیم های ایرانی برای ارسال مدارکشان به AFC به پایان می‌رسد و ممکن است چهار تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت از این رقابت ها حذف شوند و تیم های دیگری از ایران به لیگ قهرمانان آسیا بروند.
پدیده – فولاد
در نخستین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر، تیم‌های ۱۶ امتیازی پدیده و فولاد در مشهد به مصاف هم می‌روند. البته هنوز مشخص نیست که این دیدار در کدام ورزشگاه برگزار می‌شود. پدیده که در سه هفته گذشته نتوانسته نتایج خوب هفته های گذشته اش را کسب کند و تنها دو امتیاز کسب کرده از رده دوم به رده چهارم جدول رده بندی سقوط کرده است. این تیم هفته گذشته با نتیجه دو بر یک مقابل سپیدرود رشت شکست خورد.
فولاد خوزستان هم در وضعیتی مشابه پدیده دارد و در سه بازی خودش ناکام در پیروزی بوده و تنها سه تساوی کسب کرده است. سید اکبر پورموسوی در این دیدار دروازه‌بان اصلی‌اش یعنی حامد لک را بخاطر شکستگی بینی در اختیار ندارد و حضور رحیم زهیوی هم در هاله ای از ابهام است.
این دو تیم در صورت پیروزی در این دیدار شانسی برای رسیدن به پیکان رده سومی ندارند ولی این را می‌دانند که در صورت تساوی یا شکست سایپا و صنعت نفت آبادان را در پشت سر خود دارند.
سایپا – پرسپولیس
پرسپولیس که با پشتوانه برد پنجشنبه شب در داربی ۸۵ پا به این دیدار می‌گذارد باید مقابل انگیزه بالای بازیکنان جوان سایپا و سرمربی پرسپولیسی‌شان علی دایی قرار گیرد. پرسپولیس که در حال حاضر با یک بازی کمتر و ۲۰ امتیازی با دو اختلاف امتیاز نسبت به پارس جنوبی صدرنشین در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفته، امیدوار است تا فردا (سه شنبه) از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشود. برانکو در این دیدار به جز طارمی، احمدزاده و نوراللهی که نمی‌تواند پرسپولیس را در لیگ برتر همراهی کند تمام بازیکنانش را در اختیار دارد. البته در تمرین شنبه پرسپولیس شجاع خلیل زاده با مصدومیتی از ناحیه مچ پا مواجه شد که به نظر می‌تواند در بازی با سایپا حضور داشته باشد.
نکته جالبی که درباره سایپا رده ششمی وجود دارد این است که آنها در ۶ هفته اخیر نتوانستند پیروز از زمین بازی بیرون بیایند و تنها چهار امتیاز کسب کردند. علی دایی سرمربی سایپا اعتقاد دارد که در این دیدارها اشتباهات داوری بیشترین تاثیر را در عدم پیروزی شاگردانش داشته است. سایپا در حال حاضر ۱۴ امتیازی است و در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند تا رده چهارم جدول رده بندی صعود کند. البته اگر سایپا در این دیدار شکست بخورد ممکن است چهار تا پنج رده در جدول رده بندی سقوط کند.
تراکتورسازی – ذوب آهن
دو تیمی که یک امتیاز با هم اختلاف دارند اما با هم فاصله‌ای سه رده‌ای در جدول رده بندی دارند این هفته در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که تقابل دو سرمربی سرخابی را یک هفته پس از برگزاری داربی می‌توان شاهد بود. تراکتورسازی که توانست هفته گذشته در یک بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برسد، در آخرین دیدارش در لیگ برتر مقابل پیکان با نتیجه دو بر یک شکست خورد. تراکتورسازی همانند پرسپولیس، نفت و استقلال منتظر نظر AFC برای حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیاست. نکته امیدوار کننده برای شاگردان یحیی گل محمدی در این دیدار، بازگشت احتمالی محمد ابراهیمی به ترکیب تراکتورسازی است.
در آن سوی میدان ذوب آهنی قرار دارد که در صورت حذف یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند به عنوان تیم جایگزین در این رقابتها حضور داشته باشد. ذوب آهن به نوعی هووی تراکتورسازی در قضیه مجوز حرفه‌ای AFC است. امیر قلعه‌نویی در چهار بازی اخیرش روی نیمکت ذوب آهن ناکام بوده و در آخرین دیدارش شکست سنگین سه بر صفر را مقابل تیم صدرنشین پارس جنوبی تجربه کرد. آنها در حال حاضر با ۱۲ امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار گرفته اند.
تراکتورسازی و ذوب آهن این شانس را دارند تا با برد در این دیدار تا رده ششم جدول رده بندی صعود کنند.
سپاهان – پیکان

پیکان بدون شک در بهترین فرم نسبت به تمام تیم‌های لیگ برتری قرار دارد. آنها با ۶ برد پیاپی که کسب کردند توانستند خودشان را به رده سوم جدول رده بندی برسانند. این تیم در آخرین دیدارش توانست با نتیجه دو بر یک تراکتورسازی تبریز را شکست دهد. پیکان این شانس را دارد تا با پیروزی در این دیدار و لغزش احتمالی پرسپولیس و پارس جنوبی به صدر جدول رده بندی هم برسد.
حریف این هفته پیکان، سپاهان است که هنوز مشخص نیست که به فرم ایده‌آل رسیده یا نه! آنها با پیروزی دو بر صفر هفته نهم مقابل سیاه‌جامگان، هوادارانشان را امیدوار کردند که به روزهای خوبشان بازگشته‌اند اما هفته قبل مقابل گسترش فولاد رده چهاردهمی متوقف شدند تا دوباره همه سپاهانی به شک بیفتند. در حال حاضر این تیم با یازده امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.
سپاهان این شانس را دارد تا با پیروزی در این دیدار دشوار صعود قابل ملاحظه ای در جدول رده بندی داشته باشد.
استقلال – نفت
این دو تیم بیشتر از اینکه نگران نتیجه این دیدار باشند، نگران نتیجه AFC برای حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا هستند. البته نفت با عدم تحویل مدارکش تقریبا خیال خودش را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا راحت کرده است!
استقلال با باخت در داربی به مصاف تیم حمید درخشان می‌رود. حضور امید نورافکن در این دیدار مشخص نیست و همین مسئله ممکن است کار را برای شفر همانند داربی سخت کند. تنها امید استقلال این است که بتوانند با شکست نفت که وضعیت نامشخصی در طول فصل داشته خود را موقتا از بحران داربی خارج کنند.
در مقابل نفت هم نشان داده که تیم چغری در لیگ برتر است و نمی‌توان شرایط داخلی‌اش را در نتایج آن دخیل کرد. این تیم با ستاره‌ای به نام عیسی آل‌کثیر با ۱۲ امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی قرار دارد و در آخرین دیدارش در لیگ برتر هم موفق شد استقلال خوزستان را با تک گل آل کثیر شکست دهد. البته این تیم در جام حذفی با نتیجه دو بر صفر در سومین دیدارش مقابل پرسپولیس سومین شکستش را مقابل این تیم تجربه کرد تا از رقابت های جام حذفی کنار برود.
استقلال که در حال حاضر با ۹ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته، می‌تواند با پیروزی در این دیدار حداقل جای نفت تهران را در جدول رده بندی بگیرد. نفت هم این شانس را دارد تا با پیروزی در این دیدار تا رده ششم صعود کند.
برنامه بازی های سه شنبه هفته یازدهم لیگ برتر به شرح زیر است:
استقلال تهران – نفت تهران- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۷:۴۵‏
وحید کاظمی – بابک داوری – مهدی الوندی – کمیل غلامی – ناظر: زاهد بحرینی
پدیده خراسان – فولاد خوزستان- ورزشگاه متعاقبأ اعلام می شود- ساعت ۱۴:۴۵‏
جواد رحیم زاده – هادی طوسی – امیرمحمد داودزاده – احمد موسوی – ناظر: ایرج نظری
تراکتورسازی تبریز – ذوب آهن- ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت ۱۵:۳۰‏
کوپال ناظمی – تورج عیوض محمدی – محمدرضا مدیرروستا – سعاد وفاپیشه – ناظر: ابراهیم میرزابیگی
فولاد مبارکه سپاهان- پیکان تهران – ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت ۱۶:۴۵‏
رضا عادل – رضا سخندان – جعفر مهاجر – حسین زمانی – ناظر: محمدرضا فلاح
سایپا تهران – پرسپولیس- ورزشگاه تختی تهران- ساعت ۱۵‏
محمدحسین زاهدی‌فرد – سعید قاسمی – سجاد طوری – علی بای – ناظر: حسین عسگری
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها