بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
چهار دزد دریایی اهل سومالی که در جدالی دلهره‌آور، توسط ماهیگیران ایرانی دستگیر شده بودند، بزودی در دادگاه محاکمه می‌شوند.
تدبیر24»چند ماهیگیر ایرانی سوار بر لنج «جابر» به دریا زدند و خود را به سواحل سومالی رساندند. آنها مشغول ماهیگیری بودند، اما ناگهان تعدادی دزد دریایی مسلح نزدیک شدند و سلاح‌های کلاشینکف خودشان را به سمت صیادان نشانه گرفتند. آنها قصد تیراندازی داشتند، اما سلاح‌هایشان به دلیل خرابی و زنگ‌زدگی عمل نکرد و درگیری فیزیکی شروع شد. در پایان این جدال، ماهیگیران ایرانی نه‌تنها اسیر نشدند بلکه چهار نفر از آنها را نیز دستگیر کردند و با خود به ایران آورده و تحویل نیروی دریایی دادند.

در بررسی‌ها مشخص شد، این دزدان دریایی اهل سومالی هستند و پرونده شان با کیفرخواست آدم‌ربایی و حمل سلاح جنگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده است.

حسین اصغرزاده، رئیس شعبه درباره پرونده گفت: «چند سال پیش تعدادی ماهیگیر ایرانی در سواحل سومالی توسط دزدان دریایی ربوده شدند. چند نفر از آنها فوت کردند و فقط یک نفرشان موفق به فرار شد.»

وی افزود: «دزدان دریایی در تماس با خانواده‌ها مبلغ 800 هزار دلار درخواست کرده بودند، اما با مذاکراتی که خانواده‌ها انجام دادند، این مبلغ به 300 هزار دلار رسید. احتمال دارد دزدانی که اکنون پرونده‌شان به دادگاه ارسال شده، با دزدان صیادان ایرانی ارتباط داشته یا حتی خودشان باشند.»

جلسه دادگاه در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها