بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
سرپرست گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از تدوین اطلس جامع هنرهای سنتی خبر داد و گفت: این اطلس به واسطه پرونده‌های ثبتی که معاونت میراث فرهنگی گردآوری کرده، تدوین می‌شود.
تدبیر24»مریم نعمت طاوسی درباره اطلس جامع هنرهای سنتی بیان کرد: هنرهای سنتی از هنرهای صناعی، نقاشی سنتی، نمایش و موسیقی سنتی و آئینی تشکیل شده است. با توجه به موضوعیت این چهار محور و پراکندگی، فراموشی و در خطر بودن این هنرها، اطلس جامع هنرهای سنتی تهیه می‌شود.  

او با بیان اینکه هر کدام از این محورها زیرشاخه‌های متفاوتی دارند، افزود: اینکه این هنرها در کدام نقطه ایران همچنان انجام می‌شوند و چه وضعیتی دارند، از طریق فایل صوتی و تصویری جمع آوری می‌کنیم تا با توجه به آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفظ و اشاعه این هنرها صورت بگیرد.

طاوسی درباره اینکه چه مدتی است که روی اطلس جامع هنرهای سنتی کار می‌شود، گفت: این برنامه قدیمی بوده است اما حدود هفت ماه است که روی اجرایی کردن آن کار می‌کنیم. باید به تناسب اطلس هنرهای سنتی، فرم‌های مناسب تهیه کنیم تا بتوانیم گزارش‌های مطلوب را دریافت کنیم.

سرپرست گروه هنرهای سنتی درباره اینکه این اطلس چه زمانی آماده می‌شود؟ توضیح داد: سعی می‌کنیم با اداره کل‌های میراث فرهنگی استان‌ها به ترتیب پیش برویم. تدوین اطلس جامع هنرهای سنتی یک برنامه پنج ساله است اما ممکن است این زمان با توجه به مسائل پیش بینی نشده و در دسترس نبودن بخش عمده اطلاعات تغییر کند، زیرا اصل مهم در اطلس به روز بودن آن است.   

او همچنین درباره هزینه‌ای که برای تدوین این اطلس در نظر گرفته شده است؟ افزود: هنوز برای این کار هزینه واقعی را برآورد نکردیم. در حال حاضر ما باید کارهایی را انجام دهیم که خودمان متولی آن هستیم. زمانی که بخواهیم برون سپاری این کار را انجام دهیم باید هزینه واقعی آن و تورم را هم در نظر بگیریم.

طاوسی درباره عرضه این اطلس نیز بیان کرد: پژوهشگاه میراث فرهنگی این اطلس را به شکل الکترونیک عرضه می‌کند. من درباره اینکه قرار است این اطلس به صورت رایگان یا غیر از آن در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، اطلاعی ندارم.  

روز گذشته ۱۰ آبان ماه نشستی درباره تدوین اطلس جامع هنرهای سنتی در محل گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با حضور رابطین پژوهشی استان‌های قم، قزوین، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، تهران برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها