بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
یکی از موارد شایع سوختگی در کودکان برگشتن کتری و سماور در منزل روی کودکان است.
تدبیر24»دکتر سیامک فرقانی عضو کمیته علمی پنجمین همایش کشوری سوختگی اظهارداشت: یکی از موارد شایع سوختگی در کودکان برگشتن کتری و سماور در منزل روی کودکان است و به دلیل اینکه پوست کودکان نازک تر است، سوختگی های عمیق تری روی پوستشان ایجاد می شود.

زمانی که کودک دچار سوختگی می شود:
نقاطی که با لباس پوشیده شده است در مقایسه با قسمت هایی که لباس ندارد از سوختگی خیلی شدیدتر و با درجه بالاتری برخوردار است زیرا لباس گرما را در خود نگه می دارد و باعث عمیق تر شدن محل سوختگی می شود برای این بهترین و اولین کار خارج کردن لباس ها و خنک کردن بیمار است.

اولین اقدام
ابتدا لباس ها را خارج کنیم، بعد سعی کنیم در چند دقیقه اول اگر سطح سوختگی کمتر از ۱۰ درصد کل بدن باشد، با آب معمولی که بین ۴ تا ۸ درجه است سطح بدن را خنک کنیم تا از ایجاد تاول های بیشتر جلوگیری گردد و بدین شکل عمق سوختگی را کاهش دهیم.

در مواردی که عمق سوختگی بیشتر از ۱۰ درصد سطح بدن باشد خنک کردن در ابتدا با آب برای بیمار مناسب نیست و بهترین کار برای بیمار این است که بعد از اینکه لباسهایش را خارج کردیم، بلافاصله وی را در یک ملافه تمیز قرار دهیم و به یک مرکز سوختگی ارجاع دهیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها