بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
مدتی است تلاش‌هایی در راستای مأیوس کردن پشتوانه‌های اجتماعی رئیس جمهور موجب نگرانی‌هایی شده است؛ پشتوانه‌ای که نقش اساسی در بسیج کردن مردم و به صحنه آوردن افرادی به عرصه انتخابات را دارد.
تدبیر24» اکنون مخالفان فضایی ایجاد کرده‌اند تا اقدام اصلاح‌طلبان در حمایت و همراهی با رئیس جمهور خطا نشان داده شود و نمونه عینی آن هم ابهام سازی در اهداف آقای روحانی یا ایجاد نگرانی بین اصلاح‌طلبان در مورد آینده رویکردهای رئیس جمهور است. بخشی از اصلاح‌طلبان افراد با تجربه و دارای منطقی روشن از مسیر هستند، اما گروهی دیگر جوانانی هستند که در انتخابات فعالانه تلاش کردند و هنگامی که رویه دولت را نا مطابق با انتظارات خود ارزیابی کنند، احتمالا زودتر ناامید می‌شوند. در بخش‌های زیادی از جامعه به‌ویژه در میان جوانان و دانشجویان احساس نگرانی موجب واکنش‌های تندی شده است. چرا که احساس می‌کنند نباید چنین شرایطی را شاهد می‌بودند. دکتر محمدرضا عارف در مورد چنین دغدغه‌هایی هشدار داد که کاملا بجا به نظر می‌رسد. نباید عده‌ای در دولت با جریانی که تلاش بر ناامیدی این پشتوانه اجتماعی دارد همراهی کنند. این پشتوانه تنها برای انتخاب دکتر حسن روحانی مورد نیاز نیست بلکه تمام ارکان کشور وابسته به آن است. پشتوانه صرفا با کلام و شعار به صحنه نمی‌آید بلکه نیازمند چشم‌اندازی روشن از مسیر کشور و نتیجه تلاش‌های خود است. باید بدانیم در کنار اسلامیت، دیگر تکیه‌گاه مهم نظام جمهوری اسلامی جمهوریت است. هرچه ‌این حضور و رضایت مردم از نقش‌آفرینی کمتر شود و فضای ابهام و تردید نسبت به عملکرد مسئولان انتخاب شده تقویت شود به همان میزان اصل نظام تضعیف خواهد شد. نباید به گونه‌ای در جامعه برداشت شود که جمهوریت صرفا شعار نزدیک انتخابات ماست و پس از آن دیگر مورد توجه قرار نمی‌گیرد. جامعه رای دهندگان بر اساس برخی شاخص‌ها، وعده‌ها و مبانی به صحنه آمده و انتظار دارد مطالباتش جدی شمرده شود. برخی مخالفان دولت عامدانه در این مورد شبهه‌افکنی می‌کنند و همراه با برخی شبکه‌های بیرون از مرزها نا امیدی و نگرانی را به درون جامعه تزریق می‌کنند. باید خیلی در این مورد مراقب بود و هشدارهای دکتر عارف و سایرین در این مسیر به ‌این نکته تمرکز دارد که دولت، اصلاح‌طلبان و شخص دکتر روحانی از چنین مهمی غافل نشوند. اصلاح‌طلبان باید با نقد مشفقانه خود کمک کنند پیوند مبارکی که موجب شکل‌گیری اتفاق خوب در کشور شد و امید را در جامعه گستراند، از بین نرود و بیش از همه دکتر روحانی و به دنبال وی نیروهای درون دولت باید آن را جدی بگیرند. اگر دقت نکنیم زمان از دست خواهد رفت چرا که در آینده‌ای نه چندان دور نیاز داریم همین پشتوانه در کنار ما بایستد. اگر تهدیدات از بیرون علیه نظام جدی شود تنها راه مقابله با آن انسجام ملی است. احساس امیدواری مردم در تعیین سرنوشت‌شان خطرات را دفع خواهد کرد و باید این فضای ذهنی ایجاد شده با اقدامات منطقی و عملیاتی مورد مدیریت قرار گیرد تا شعله امید مردم خاموش نشود.



غلامرضا ظریفیان،فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها