بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژاپن انهدام موشک بالستیک عربستان را متوجه‌ ایران کرده و صریحا در اتهامی علیه ‌ایران مدعی شده که ‌این حمله اقدام ایران بوده و سامانه ضد موشکی آمریکا بر حمله‌ ایران با موشک بالستیک در ریاض غلبه کرد!
تدبیر24»بر این اساس، به نظر می‌رسد سفر 12 روزه دونالد ترامپ به شرق آسیا با هدف شکل‌گیری جبهه مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی علیه کره شمالی صورت گرفته است. با توجه به شرایط موجود در شبه جزیره کره و افزایش دفاع هسته‌ای کره شمالی این نگرانی برای کشورهای شرق آسیا به وجود آمده است که ممکن است میان آمریکا و کره شمالی یک درگیری هسته‌ای شکل بگیرد و در نهایت کشورهای اطراف کره شمالی و شرق آسیا دچار آسیب شوند. بنابراین دونالد ترامپ در سفر خود به شرق آسیا به نحوی به ‌این کشورها روحیه داده و درصدد است که جبهه واحدی علیه کره شمالی تشکیل دهد. علاوه بر آن، ادبیات دونالد ترامپ نسبت به کره شمالی و تهدیدهایی که در گذشته علیه ‌این کشور داشت، امروز اندکی کاهش پیدا کرده است. زیرا کره شمالی در تقابل با زیاده‌خواهی و تهدیدات آمریکا کاملا جدی است. به همین دلیل بیشترین توجه دونالد ترامپ نسبت به ‌ایران جلب شده است و تصور دونالد ترامپ بر این است که چون ایران از قدرت هسته‌ای و نظامی بالایی برخوردار نیست با ایران می‌توان مقابله کرد! بنابراین به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ با اتهام به ‌ایران مبنی بر انهدام موشک بالستیک در ریاض می‌خواهد مساله توان موشکی ایران را تهدیدی برای هم‌پیمانان آمریکا در منطقه از جمله عربستان و رژیم صهیونیستی تلقی کند. علاوه بر آن، تناقضات و پارادوکسی در ادعاهای ترامپ وجود دارد. از یک سو اعلام می‌کند که ‌ایران در برابر آمریکا کوتاه آمده و یا تسلیم شده است و از سوی دیگر ایران را متهم می‌کند که ‌موشک‌های دوربرد که پایگاه ملک خالد را هدف قرار داد، توسط ایران به انصارا... داده شده است. به واقع این ادعا نوعی جریان‌سازی و تناقض‌گویی در رفتار و سیاست‌های خارجی ترامپ است. رئیس جمهور آمریکا، از یک سو ایران و از سویی کره شمالی را تهدید می‌کند اما کره شمالی با آزمایش‌های هسته‌ای خود به آمریکا و هم‌پیمانانش در شرق آسیا هشدار داد که منجر به تغییر موضع آمریکا نسبت به این کشور شده و کاخ سفید تهدیدهای خود را علیه کره شمالی کاهش داد. آمریکا به دلیل فشار رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش نفوذ ایران و محور مقاومت به شدت دچار نگرانی شده است.


حسن هانی‌زاده ، تحلیلگر مسائل بین‌الملل
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها