بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
عراقچی:
معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اینکه قطعنامه حمایت سازمل ملل از برجام یکی از بلندترین قطعنامه‌های سازمان ملل است، گفت: برجام نمونه‌ای از موفقیت دیپلماسی و مذاکره است که نشان داد مذاکره می‌تواند جای اختلاف و جنگ را بگیرد.
تدبیر24»سیدعباس عراقچی صبح امروز(سه شنبه) در هفتاد و دومین سالگرد روز ملل متحد که در کتابخانه ملی برگزار شد ضمن تبریک این روز خاطرنشان کرد: این پنجمین سالی است که گری لوئیس چنین مراسمی را ترتیب داده و من در چهار مراسم حضور داشته‌ام و این افتخار بزرگی برای من است.
وی با بیان اینکه سازمان ملل یکی از سنگ بناهای همکاری‌های بین‌المللی است که در دهه‌های اخیر ایجاد شده است، تاکید کرد: برخی می‌گویند سازمان ملل باید کارهای دیگر و بیشتری را هم انجام می‌داد که درست است ولی سازمان ملل نشان داده یکی از سکوها برای کشورهای عضو و حتی اشخاص است تا آرزوها و شکایت‌شان را بیان کنند و مشکلات‌شان را حل کنند.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه عملکرد سازمان ملل نشان می‌دهد که ما می‌خواهیم جهان بهتری را بسازیم، گفت: یک نمونه خوب از عملکرد سازمان ملل آن است که هفت کشور و اتحادیه اروپا زیر چتر سازمان ملل یکی از مهمترین مشکلات جهانی را حل کرد که ما به آن برجام می‌گوییم. برجام یک سوء تفاهم بلندمدت و تهدید جدی جهانی را حل کرد و با توجه به همه منافع طرفین این قرارداد توانست یکی از قسمت‌های برنامه‌های سازمان ملل باشد و جزو قطعنامه‌های سازمان ملل شد.
عراقچی با بیان اینکه قطعنامه حمایت سازمل ملل از برجام یکی از بلندترین قطعنامه‌های سازمان ملل است که حدود 160 صفحه است، افزود: برجام یک نمونه شفاف و روشن از موفقیت دیپلماسی و مذاکره است که نشان داد می‌تواند جای اختلاف و جنگ را بگیرد.
 وی گفت: برخورد رادیکال آمریکا با مسائل جهانی و نفی دیپلماسی جمعی برای دنیا می‌تواند یک تهدید باشد. ما فکر می‌کنیم سازمان ملل که سکوی توافق‌های چندجانبه است، باید نقش فعالتری را ایفا کند.
وی تاکید کرد: سازمان ملل باید از اجرای همه‌جانبه برجام حمایت کند زیرا برجام باید به عنوان مشعل امید روشن بماند.
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به دیگر اقدامات سازمان ملل در ایران ابراز داشت: یک کار دیگر، کاری است که تیم سازمان ملل در ایران انجام می‌دهد و آن شرکت در اهداف اقتصادی ایران و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و توسعه و سلامت است.
وی ادامه داد: به همه تبریک می گویم امیدوارم تیم سازمان ملل در ایران بتواند با طرف ایرانی در فعالیت های مشترکش موفق باشد تا بتواند به اهداف توسعه برسد. با همکاری مشترک این اهداف قابل دستیابی است در نهایت از گری لوئیس تشکر می کنم زیرا ایشان به زودی از ایران می رود از کار بسیار سخت وی تشکر می کنم که بسیار سخت کوشی کرد اقدامات وی اثرات مهم و خوبی درایران به همراه خواهد داشت .
عراقچی گفت: اقدامات گری لوئیس نجات دادن یوزپلنگ و کمک به احیای دریاچه ارومیه و کمک  به سلامت ایران است او از طریق اینستاگرام و توییتر نشان داد که به این مسائل علاقمند است این کارها اول متعلق به ایران است ولی او احساس عمیقی به کارش و ایران نشان داد. این مهمانی خداحافظی نیست و یک مهمانی دیگر به عنوان روز خدافافظی خواهیم داشت که از تلاش او تشکر کنید او یک شخص احساسی است او تمام تلاش خود را کرد نه تنها به خاطر وظیفه کاری بلکه به خاطر اهداف سازمان ملل که اهداف ماست. من قول میدهم یک مهمانی دیگری فقط برای خداحافظی او داشته باشیم کسی که دوست خوبی برای ایرانیان بود.
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به دیگر اقدامات سازمان ملل در ایران خاطرنشان کرد:  تیم سازمان ملل در ایران در اهداف اقتصادی ایران و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و توسعه و سلامت فعالیت می‌کند.
عراقچی با بیان اینکه امیدوارم تیم سازمان ملل در ایران بتواند با طرف ایرانی در فعالیت‌های مشترکش موفق باشد تا بتواند به اهداف توسعه دست یابد افزود: با همکاری مشترک این اهداف قابل دستیابی هستند.
برچسب ها: تدبیر24 ، برجام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها