بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در راستای افزایش امنیت مدارک تحصیلی از رایزنی‌هایی خبر داد تا چنانچه راهکار جدید ارائه شده در این زمینه مورد تایید قرار بگیرد، ضریب ایمنی مدارک تحصیلی مانند شناسنامه و پاسپورت افزایش می‌یابد.

تدبیر24»علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین روند برخورد با جاعلان مدارک تحصیلی اظهار کرد: در چارچوب مصوبه دولت مبنی بر تشکیل ستاد پیشگیری از جعل مدارک و اسناد با مسئولیت وزارت کشور، کارگروه متناظری را تشکیل داده‌ایم و اقدامات خوبی در این چند سال انجام شده است.

وی افزود: کاری که سال گذشته در خصوص تشکیل کمیته‌های استانی انجام شد نیز بسیار موثر بود. قبلا این کم و کاستی را داشتیم که هیچ کس در استان متولی این کار نبود و وقتی جعل اتفاق می‌افتاد باید مدارک را در شورای عالی آموزش و پرورش ابطال می‌کردیم. با تشکیل کمیته‌های استانی، بازدیدهای دوره‌ای نیز صورت می‌گیرد و شاهد رویدادهای خوبی در زمینه کاهش جعل مدارک بودیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخورد قضایی با جاعلان نیز به صورت جدی دنبال می‌شود عنوان کرد: از سال قبل یک بخش حقوقی با سه کارشناس مشخص را به این کار اختصاص دادیم تا بتوانند پیگیری های قضایی  انجام دهند.

زرافشان ادامه داد: در شش ماهه اول امسال دستورالعملی تهیه کردیم و سه کارگروه‌ متناظر با کارگروه‌های وزارت کشور نیز تشکیل دادیم که اکنون در حال تعیین اعضاء و وظایف هستند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در راستای افزایش امنیت مدارک تحصیلی گفت: خوشبختانه رایزنی‌هایی در حال انجام است تا اگر راهکار جدید ارائه شده در این زمینه مورد تایید قرار بگیرد، ضریب ایمنی مدارک تحصیلی مانند شناسنامه و پاسپورت افزایش یابد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کارنامه کاغذی فقط شماره سریال دارد که براحتی قابل جعل است. با چند دستگاه مشغول رایزنی برای افزایش ضریب ایمنی مدارک تحصیلی هستیم که اگر نهایی شود اطلاع رسانی خواهیم کرد. به دنبال آن هستیم  با فراهم کردن یک زیرساخت دیجیتال، این اتفاق رخ دهد.

زرافشان همچنین به همکاری بین بخشی با پلیس آگاهی، پلیس فتا، وزارت اطلاعات و مرکز حراست آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد:  تلاش کردیم در قالب این همکاری مشترک جلوتر از جاعلان حرکت و قبل از صدور و توزیع با مدارک جعلی برخورد کنیم. امسال موفق شدیم چندین  گروه جاعل را قبل توزیع کشف و مدارک جعلی را ضبط کنیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، شناسایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها