بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و بر همین اساس مجلس و دولت برای هر کدام از گزینه هایی که آمریکا در قبال برجام انجام دهد، برنامه دارد.
تدبیر24»سید تقی کبیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره بدعهدی های آمریکایی ها در قبال برجام افزود: این نگاه در گذشته هم وجود داشته است، به خصوص نگاه تیزبینانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که نشان داد اعتماد به آمریکا، اقدام درستی نیست بنابراین ما هم باید برنامه داشته باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر اروپا، آمریکا را در موضع برجام همراهی نکرده است که این می تواند مزیت باشد چرا که این یک قرارداد رسمی بین المللی است که اگر آنها هم بخواهند بدعهدی کنند، آسیب جدی در تعاملات دنیا به وجود می آید.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنابراین بعید می دانم که آنها هم بخواهند با موضع آمریکایی ها همراهی کنند اما نسبت به این موضع اروپایی ها هم باید مقابله و برنامه داشته باشیم که اگر اروپایی ها هم این کار را انجام دهند چه باید بکنیم.
کبیری تاکید کرد: برای گزینه های بد، بدتر و حتی خوب دولت و مجلس برنامه ریزی هایی دارد که البته آمریکا نشان داده که در موضع خود جدی است و اقدام جدی انجام دهد ما هم مقابله به مثل خواهیم کرد.

** موضوعات مورد پیگیری کمیسیون اقتصادی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه درمورد مهم ترین برنامه های آینده این کمیسیون گفت: چند موضوع در دستور کار است که یکی از مهم ترین آنها طرح اصلاح نظام بانکداری است که از سال 62 به این طرف تغییری پیدا نکرده است.
کبیری افزود: این در حالی است که در اقتصاد امروز بانکداری نوین، طرح ها و مباحث جدیدی مطرح است بنابراین امیدواریم که امسال این طرح نهایی شود.
وی ادامه داد: موضوع دوم در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس بحث مالیات بر ارزش افزوده و بررسی مواد لایحه صندوق مکانیزه فروش است و در کنار آن بحث های حاشیه ای مثل مباحث بانک مرکزی و سپرده گذاران برخی موسسات مشکل داری که مطرح شده ومطالباتی که دارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی در بین کمیسیون ها در این مدت بیشترین و بالاترین طرح ها و لوایح را در دستور کار خود داشته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها