بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۹۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
همزمان با شروع بارش های احتمالی پایتخت انجام می شود؛
شهردار منطقه 2 از اجرای پروژه کانال جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه شهید چمران و تونل خیابان گلبار همزمان با شروع بارش های احتمالی پایتخت خبر داد.
رسول کشت پور در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با بیان اینکه مديريت هدايت سیلاب ها ، روان اب های شهری و جمع آوري آب هاي سطحي از اهداف مهم شهرداري در حوزه زير ساخت ها است، اظهار کرد: يكي از معابر مهم و شرياني شهر تهران محور ديپلماتيك شهيد چمران است که با تغيير و تحولات ساختاري در بدنه بزرگراه از جمله احداث تونل توحيد وضعيت شيب طولي و عرضي آن و تراز دريچه ها تغيير کرده و جمع آوري و هدايت آب هاي سطحي در این بخش با مشکل رو به رو شده است.
وی با تاکید بر اینکه این امر چالش های زيادي را از حیث تردد و ايمني با خود به همراه داشته است، گفت: با توجه به اينكه تونل توحيد يكي از سازه هاي مهم زير زميني شهر تهران محسوب می شود، بالابردن ضريب ايمني آن درمقابل خطرات گوناگون از جمله  نفوذ آب به داخل آن از ضروريات است.
شهردار منطقه 2 با اشاره به هم جواري بزرگراه چمران با محدوده منطقه 6 و ورود بخشي از روان اب هاي سطحي معابر شرقي به انهار این بزرگراه تصریح کرد: به منظور رفع مشكل آبگرفتگي و اصلاح پروفيل بزرگراه چمران مطالعاتی از طريق سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران انجام و نقشه هاي مصوب جهت اجرا به منطقه ابلاغ شد.
کشت پور با یادآوری این نکته که محدوده مطالعات انجام شده محور بزرگراه شهيد چمران، حدفاصل رينگ شهيد حكيم تا تونل نواب را در بر مي گيرد و شامل چندين فاز است، عنوان کرد: فاز اول شامل اجراي گالري عرضي با لوله پلي اتيلن به قطر 1000 ميلي متر در بزرگراه چمران ضلع جنوبي رينگ اتوبان شهيد حكيم است. فاز دو نیز اجراي كانال با لوله هاي پلي اتيلن به قطر 800 ميلي متر از محدوده پل گيشا تا ميدان توحيد را شامل می شود.
به گفته شهردار منطقه 2 در این فاز دو شبكه كانال در محدوده شروع ورودي تونل توحيد تا خيابان باقرخان پیش بینی شده است.
 کشت پور فاز سه پروژه را حد فاصل ميدان توحيد تا خيابان آزادي اعلام کرد و گفت: در فاز چهار که مهم ترين قسمت اجراي پروژه محسوب می شود، زیرساخت ها ی لازم برای جمع آوری و هدايت روان اب كانال هاي احداثي محورهای چمران و محور ستارخان جهت تخليه در تونل نواب ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه كانال مذکور در خيابان گلبار در محدوده منطقه 6 حد فاصل ميدان توحيد تا خيابان اسكندري شمالي در حال اجرا است، گفت: در حال حاضر عملیات حفاری، سازه حفاظت، لوله گذاری و بتن ریزی حد فاصل میدان توحید تا محل اتصال به تونل نواب در خیابان اسکندری به اتمام رسیده است. البته، در این محدوده به دلیل ترافیک قابل توجه میدان توحید و عبور خط BRT با محدودیت هایی از طرف پلیس بزرگراه مواجه هستیم که به محض اخذ مجوز عملیات حفاری و لوله گذاری انجام می شود.
رسول کشت پور در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اجرای این طرح بتوانیم آب های سطحی ضلع شرقی و غربی بزرگراه چمران و همچنین انهار خیابان ستارخان را به تونل خیابان گلبار متصل کنیم تا مشکل آب های سطحی در این محدوده مرتفع شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها