بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
سیدمسعود صفوی (تهیه‌کننده مجموعه شکرستان) معتقد است: باوجود استقبال خوبی که از آثار انیمیشن می‌شود با این حال همچنان فقط تلویزیون سفارش ساخت می‌دهد.

تدبیر24»سیدمسعود صفوی (تهیه‌کننده مجموعه شکرستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت این مجموعه گفت: مجموعه شکرستان بعد از آنکه وارد فضای عروسکی شد؛ من از این مجموعه کناره‌گیری کردم و البته این مجموعه به دلیل همین مسئله و عروسکی شدن شکست خورد. بعد از تغییر در مدیریت جدید مجموعه صبا سفارش جدیدی به ما دادند و ما سری جدید را در بیش از 100 قسمت آماده کردیم. پیش‌تولید کاملاً تمام شده و می‌خواهیم وارد مرحله تولید شویم.

وی با اشاره به دلایل مخالفت خود با عروسکی شدن مجموعه شکرستان گفت: هر اثر هنری وقتی وارد مرحله تولید شده و منتشر می‌شود یک هارمونی و هماهنگی پیدا می‌کند که تغییر دادن آن بسیار سخت است. البته من با این مسئله که عروسک‌های مجموعه تولید شود مخالفتی نداشتم بلکه مخالفت من با این مسئله بود که انیمیشن شکرستان به سمت اثری عروسکی برود.

وی ادامه داد: در دنیا وقتی یک اثری تولید می‌شود در کنار آن محصولات جانبی نیز تولید می‌شود. کتاب، دفتر، عروسک، پوشاک و سایر اقلام. اما این مسئله زمانی رخ می‌دهد که یک اثر  انیمیشنی آنقدر زنده بوده و روح داشته باشد که از صفحه شیشه‌ای تلویزیون بیرون بیاید  و مورد استقبال کودکان قرار بگیرد آن زمان محصولات جانبی نیز تولید می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه همه محصولات کاملاً در داخل تولید می‌شود، افزود: همه بخش‌های انیمیشن شکرستان در داخل کشور تولید می‌شود و اینکه گفته می‌شود تولید کشورهای دیگر همچون چین است، اصلا صحت ندارد حتی خود انیمیشن نیز در داخل تولید می‌شود و اصلاً به صرفه نیست که تولید آن رابه خارج از کشور ببریم.

وی  ادامه داد: انیمیشن پروژه گرانقیمتی است و ساخت آن طول می‌کشد. بزرگ‌ترین مشکلی که در اقتصاد انیمیشن وجود دارد این است که معمولاً آثار انیمیشن تک‌مشتری است و هنوز سفارش‌دهنده بزرگ تلویزیون است. وقتی یک اثر انیمیشن تولید می‌شود تا زمانی که به مرحله نمایش برسد؛ شاید 2 سال طول بکشد اما آثار رئال سریع‌تر به نتیجه می‌رسند و زودبازده هستند. به همین دلیل تهیه‌کنندگان علاقه چندانی به سرمایه‌گذاری برای انیمیشن ندارند  هرچند اگر انیمیشن وارد شبکه نمایش خانگی شود؛ می‌تواند موفق شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، شکرستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها