بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
شهردار تهران خبرداد
شهردار تهران با بیان اینکه تا ظهر امروز یک اکیپ برای امداد، کمک‌رسانی و اهدای موادغذایی و بهداشتی به مناطق زلزله زده اعزام می شود،گفت: زلزله شب گذشته مربوط به گسل‌های زاگرس بود و هیچ ربطی به تهران که تحت تاثیر گسل‌های البرز است، ندارد.
تدبیر24»محمد علی نجفی در حاشیه بازدید از ستاد مدیریت بحران شهر تهران ضمن اظهار تاسف نسبت به زلزله شب گذشته که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان در مناطق غربی کشور شد، گفت: شهرداری تهران از صبح امروز در کنار برنامه‌های وزارت کشور برای مدیریت حادثه زلزله شب گذشته، به صورت آماده‌باش درآمده و من طی تماس‌هایی با استاندار کرمانشاه و شهرداران شهرهای صدمه دیده در جریان آخرین نیازها و اقدامات قرار گرفتم.

تهران برای مقابله با زلزله آماده است

شهردار تهران با تاکید بر آمادگی شهر تهران در خصوص مقابله با پدیده‌های طبیعی همچون زلزله اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و مهمترین برنامه‌هایی که در آینده دنبال می‌کنیم، افزایش تاب آوری پایتخت در مقابله سیل، زلزله، رانش زمین و انواع مشکلات طبیعی است.

نجفی ادامه داد: در مجموعه ستاد بحران شهر تهران امکانات بسیار خوبی شکل گرفته است، به طوری که هر نوع لرزشی در سراسر کشور از طریق دستگاه‌های موجود در این ستاد قابل ثبت است و می تواند در این فاصله اقدامات موثری انجام داد. به عبارت دیگر به میزانی که در توان شهرداری تهران است، امکانات فراهم شده اما باید در آینده اقدامات بیشتری در خصوص آموزش شهروندان برای مقابله با بلایای طبیعی صورت گیرد.

نجفی با اشاره به تهیه نقشه تخلیه محلات تهران تصریح کرد: در حال حاضر این نقشه برای تمامی محلات موجود است و پناهگاه‌هایی که مردم در صورت بروز حادثه طبیعی می‌توانند به آن پناه برند، در آن مشخص شده است. ضمن اینکه برای هزار مدرسه تهران شناسنامه تاب آوری آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص شناسایی راه‌های اصلی و اضطراری شهر تهران در زمان وقوع حوادث و پدیده‌های طبیعی کارهای خوبی صورت گرفته است اما اگر حادثه‌ای مانند زلزله در تهران پیش آید، همه ارگان‌ها باید برای کمک به مردم دخیل شوند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید تهران را در آینده به شهری کاملا تاب آور تبدیل کنیم، گفت: ضروری است در سال‌های آینده اقدامات بیشتری را از نظر تجهیزات، بودجه و ارایه آموزش به شهروندان برای مقابله با هر نوع حادثه طبیعی انجام دهیم.

نجفی در ادامه به آماده‌سازی ۱۱۰ سوله مجهز در پایتخت پرداخت و گفت: در این سوله‌ها وسایل و امکانات اولیه امدادرسانی وجود دارد و همیشه در حال آمادگی به سر می برند اما موضوعاتی همچون تامین چادرها و امکانات جانبی عمدتا بر عهده هلال احمر است. در واقع شهرداری تهران در برخی موضوعات خود به طور مستقیم مسئولیت و در بخش دیگر همچون تامین دارو جنبه پشتیبانی دارد.

وی با تاکید برعضویت همه دستگاه‌های ذی‌نفع در ستاد مدیریت بحران شهر تهران اظهارکرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی بلافاصله عکس‌العمل مناسب نشان داده شود.

شهردار تهران با اظهار تاسف نسبت به زلزله شب گذشته در مناطق غربی و جان باختن تعدادی از هموطنان بار دیگر تاکید کرد: زلزله مذکور هیچ ربطی به تهران ندارد و شهروندان از این جهت هیچ نگرانی نداشته باشد.

بنا براعلام سایت شهرنوشت،نجفی در پایان گفت: همه ما مردم یک کشور هستیم و براساس پیام مقام معظم رهبری و دستور رییس جمهور مبنی بر پشتیبانی و کمک‌رسانی به مردم مناطق زلزله زده آن‌ها تنها نخواهند بود و شهر تهران آمادگی کمک به آنها را دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها