بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
جهانگیری:
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که رییس جمهوری برای بازدید به مناطق زلزله زده به غرب کشور سفر می کند، گفت:بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه متعلق به ساختمان های مسکن مهر است، وزارت راه و شهرسازی با دقت این موضوع را که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند، بررسی کند.
تدبیر24»اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن عرض تسلیت به خانواده های کشته شدگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه، از خداوند متعال برای همه در گذشتگان طلب مغفرت و علو درجات و برای مصدومان و آسیب دیدگان این حادثه طلب بهبود و شفای عاجل کرد.
وی با یادآوری قدرت و بزرگی زلزله شب گذشته،‌ از این اتفاق که منجر به داغدار شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشور شد به عنوان حادثه ای بسیار تلخ یاد کرد.
معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت : همانطور که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری تاکید کرده اند، همه امکانات کشور برای آواربرداری و کمک به مصدومان و سانحه دیدگان بسیج شده است.
جهانگیری با تاکید بر این که با حضور و همکاری تمام دستگاه ها بویژه نیروهای مسلح همین امروز مشکلات ناشی از مسدود شدن جاده ها و معابر، قطع برق، گاز و آب مرتفع می شود، اظهارکرد: با استانداران استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان و خوزستان درباره این حادثه و میزان خسارت ها و تخریب های انجام شده و نیز نیازهای اصلی مردم و منطقه گفت و گو کرده ام.
وی با یادآوری این که بجز استان کرمانشاه گزارشی از کشته شدن شهروندان در سایر استان ها ارایه نشده است،‌ تصریح کرد: بلافاصله پس از آوار برداری و رسیدگی آنی و سریع به مصدومان ،‌ فاز دوم کار برای انجام ساخت و ساز موقت و دایمی به منظور اسکان ساکنان مناطق زلزله زده را آغاز خواهیم کرد.
معاون اول رییس جمهوری از اعزام چندین فروند بالگرد برای کمک به ساکنان مناطق صعب العبور خبر داد و با یادآوری زمستان سخت منطقه از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در زمینه استقرار کوتاه مدت و بلند مدت ساکنان مناطق زلزله زده بویژه روستاییان که خانه هایشان تخریب شده است،‌ اقدامات ضروری را انجام دهد.
جهانگیری با ابراز تاسف از این که بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند را بررسی کند.
وی به حضور وزیران کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در منطقه و نیز سفر رییس جمهوری برای بازدید از مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: هیچ دستگاهی در ارسال امکانات مورد نیاز که توسط استاندار کرمانشاه اعلام می شود نباید کوتاهی کند.
وی همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی و نیز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا منابع مالی مورد نیاز را هرچه زودتر تخصیص دهند تا در روند امداد و بازسازی خللی حاصل نشود.
پیش از سخنان معاون اول رییس جمهوری، وزیران راه و شهرسازی، نیرو و نفت گزارشی در خصوص میزان آسیب ها و نحوه کمک رسانی به منطقه ارایه کردند.
برچسب ها: تدبیر24 ، جهانگیری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها