بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
پاریس به وجود برخی گشایش‌ها درباره بحران لبنان در پی اعلام سعد حریری مبنی بر تصمیمش برای بازگشت به کشور اشاره کرد.
تدبیر24»ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای بعد از مصاحبه اخیر سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان و اظهارتش مبنی بر اینکه قصد دارد به زودی به بیروت بازگردد از برخی گشایش‌ها در حل بحران لبنان خبر داد اما در عین حال هشدار داد که ممکن است طرح‌های دیگری با همکاری سازمان ملل در صورت نیافتن راهی برای حل سریع بحران کنونی لبنان بررسی شوند.  

حریری در مصاحبه‌ای در منزلش در ریاض گفته بود، خیلی زود به لبنان بازمی‌گردد و در رفت‌وآمدهایش آزاد است.

کاخ الیزه در ادامه این بیانیه آورده است، بسیار هوشیارانه موضوع را دنبال می‌کند و ظرف چند روز آینده نتایج عملی‌اش مشخص خواهد شد و به طرح‌هایش برای گشایش در مساله بحران در آینده نزدیک ادامه می‌دهد به خصوص با دبیرکل سازمان ملل در تماس است.

امانوئل، ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل درباره این طرح‌ها صحبت کرد و هر دو توافق کردند طی فردا (چهارشنبه) در حاشیه نشستی با محوریت آب و هوا در بن آلمان نیز درباره موضوع لبنان مذاکره کنند.

همچنین در بیانیه کاخ الیزه آمده است، این طرح‌ها با تحولات بحران مرتبط است و تلاش‌های زیادی در جریان است بدون این که توضیح بیشتری داده شود. با اشاره به اینکه رفتن به شورای امنیت هنوز وارد جزئیات این طرح‌ها نشده است.

در این بیانیه آمده است، ماکرون و گوترش به بررسی طرح‌هایی پرداختند که باید برای اطمینان دادن به لبنانی‌ها و تضمین ثبات لبنان و حمایت از لبنان در برابر تاثیرگذاری‌های منطقه‌ای در نظر گرفته شوند.

قرار است ماکرون امروز میزبان جبران باسیل،‌ وزیر خارجه لبنان براساس پیشنهاد میشل عون،‌ رئیس جمهوری لبنان باشد.

هچنین ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه پنجشنبه به ریاض سفر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها