بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
زلزله 7.3 ریشتری که شب گذشته در اکثر استان‌های غربی و جنوب غربی کشور احساس شد و مرکز آن در مرز کرمانشاه بود باعث خرابی شهرهای مرزی کرمانشاه و فوت تعدادی از هموطنان و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

تدبیر24»استاندار کرمانشاه گفت: هفت شهر و 1930 روستای استان از زلزله آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که امشب (22 آبان) برگزار شد، از زلزله بزرگی که شب گذشته در کرمانشاه رخ داد یاد کرد و افزود: این زلزله بخش‌های زیادی از استان را تحت تاثیر قرار داد.

وی ادامه داد: اگرچه با هوشمندی مردم  از تلفات جانی کاسته شده، اما خسارت مالی ناشی از این زمین لرزه بسیار زیاد است.

به گفته این مسئول، زلزله هفت شهر و 1930 روستای استان را در بر گرفت که برآورد خسارت وارد شده در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

بازوند مهم‌ترین چالش مردم زلزله‌زده را چادر عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم مشکل چادر و نگرانی که در این خصوص وجود دارد، حل شود.

وی یادآوری کرد: نیاز به چادر از آن جهت است که برخی از خانه‌ها تخریب شدند و برخی هم به دلیل پس‌لرزه  جرات بازگشت به خانه‌های خود را ندارند و نیازمند چادر هستند.

استاندار کرمانشاه بر لزوم آسیب شناسی جدی در خصوص استحکام ساختمان‌ها هم تاکید کرد و افزود: چرا واحدهای مسکونی و بیمارستانی که طول عمر چندانی ندارد، نباید در برابر زلزله مقاوم باشد؟

بازوند در پایان از همکاری بخش‌های مختلف، حضور و پیگیری وزیر کشور و وزیر بهداشت و همراهی ارتش، سپاه  و ... تقدیر کرد.

انتقاد فلاحت پیشه از مقاوم نبودن بیمارستان جدید اسلام‌آباد غرب

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: باید یک ردیف در بودجه برای احیا زیرساخت‌های کرمانشاه گذاشته شود، زیر ما حداقل سه تا چهار سال بازسازی داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حشمت الله فلاحت پیشه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، اظهار کرد: مردم زلزله‌زده مشکل چادر، آب و غذا دارند. ما مدیریت مبدا داریم اما مدیریت مقصد نداریم و کالاها به دست مردم نمی رسد.

وی افزود: دو شهر ریجاب و دالاهو نیز مشکل قطع آب دارند.

این‌نماینده مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور، تاکید کرد: باید از رئیس جمهور بخواهیم برای بازسازی منطقه خصوصا در بودجه امسال که کلیات آن تصویب شده ردیفی برای بازسازی تعیین شود.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: مشکل دیگر تخریب بیمارستان اسلام آبادغرب و مسکن‌های مهر است که عمر زیادی ندارند، اما تخریب شدند.

وی افزود: بیمارستان قبلی اسلام آبادغرب ۳۰ سال قبل ساخته شده بود اما خراب نشد، ولی بیمارستان جدید دچار تخریب شد و تخت‌های آن تخلیه شد .

این نماینده مجلس تاکید کرد: چرا باید چنین ساختمان‌های غیرمستحکمی ساخته شود؟

در ادامه احمد صفری نماینده کرمانشاه در مجلس نیز از عدم پوشش مناسب زلزله کرمانشاه در رسانه ملی انتقاد کرد که ظلم به مردم بود.

وی معتقد است، اگر پوشش رسانه‌ای خوب بود اکنون امکانات و کمک‌های بیشتری از استان‌های هم جوار برای ما می‌آمد، اما صدا وسیما به بیان آمار کشته و زخمی‌ها اکتفا کرد.

صفری خواستار توزیع عادلانه چادر شد که هنوز به دست نیازمندان واقعی نرسیده است.

وی خواستار بسیج همه دستگاه‌های اجرایی برای امدادرسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه شد.

20تریلی حامل امکانات غذایی و گرمایشی در مسیر روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: حدود 20 تریلی حامل چادر، غذا، آب و پتو به سمت مناطق روستایی آسیب دیده کرمانشاه در حرکت است.

به گزارش ایسنا، نیک کردار معاون عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار کرد: 33 هلیکوپتر در سراسر ساعات امروز به منظور انتقال مصدومین در کرمانشاه فعال بود.

وی افزود: در ساعات اولیه آواربرداری سعی کردیم کلیه کسانی که زیر آوار مانده‌اند به سرعت خارج کنیم و اهتمام تمام دستگاه‌ها بر این موضوع بود و در حال حاضر تقریبا کار بیرون آوردن مصدومین از زیر آوار به اتمام رسیده است.

نیک کردار اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها بسیاری از مردم و اهالی روستاها برای خارج کردن زیر آوار ماندگان به کمک نیروهای امدادی آمدند. امیدواریم تا آخر امشب با توجه به مشاهدات میدانی کسی را نداشته باشیم که زیر آوار مانده باشد.

وی افزود: همه راه‌ها که به دلیل ریزش کوه بسته شده بود در شرایط فعلی بازگشایی شده است. هم‌چنین آب و برق کرمانشاه تا حد قابل قبولی وصل شده است. برق سر پل ذهاب نیز قسمت به قسمت روشن می‌شود. آب شهر نیز بعد از ترمیم شکستگی‌ها وصل خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: پراکندگی روستاها در مساحتی حدود 10 هزار کیلومتر مربع است. هم‌چنین تعداد روستاها بالاست. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم حتما مشکل آب و برق حل شده است اما در شرایط حاضر امکانات از نظر پتو، چادر، غذا و آب تا حد قابل قبولی به روستاها رسیده است.

ارسال کمک‌های غذایی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ارسال کمک های غذایی به مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر شهریار مستوفی گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت‌های تولید مواد خوراکی و آشامیدنی، مقدار قابل توجهی کمک‌های غیرنقدی در قالب مواد خوراکی جهت اهداء به مناطق زلزله زده به این معاونت ارسال شد.

وی  عنوان کرد: این کمک‌ها تا این لحظه شامل 13 هزار و 340 بطری آب معدنی و آشامیدنی، 1300 عدد کنسرو، 630 کیلوگرم بیسکویت خشک، چهار هزار عدد کیک، 3000 کیلوگرم خرما و 320 عدد نوشیدنی بدون گاز است که دقایقی پیش به محل‌های مذکور ارسال شد.

مستوفی افزود: این کمک‌ها هم‌چنان از سوی شرکت‌های تولید مواد خوراکی و آشامیدنی در حال افزایش است و در اسرع وقت ارسال خواهد شد.

آب قصر شیرین همچنان قطع است/ پوشاک و چادر به شهرستان برسانید

فرماندار قصرشیرین گفت: برق شهرستان وصل شده اما همچنان آب در شهر قصرشیرین قطع است.

اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی زلزله اخیر تاکنون حدود 5 نفر از شهروندان این شهرستان فوت و حدود 40 نفر مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده منازل مسکونی شهرستان از 10 تا 40 درصد آسیب دیده‌اند، تصریح کرد: این شهرستان 2 شهر و حدود 25 روستا دارد که 2 روستای نزدیک به شهرستان سرپل ذهاب خسارت بیشتری دیده‌اند.

اکبری خاطرنشان کرد: خدمات درمانی در بیمارستان ابوالفضل قصرشیرین در حال انجام است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است که چادر، مواد غذایی و پوشاک بیشتری به زلزله زدگان شهرستان رسانده شود زیرا برخی خانه ها به شدت تخریب شده‌اند و برخی شهروندان زندگی شان را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر در مرز کرمانشاه با کشور عراق رخ داده و کانون این زمین لرزه در مرز کرمانشاه و در امتداد ایران بوده است. این زمین لرزه از شمال غربی تا جنوب غربی ایران احساس شده است.

لزوم ارسال سریع‌تر مواد غذایی و چادر به شهرستان سرپل ذهاب

فرماندار سرپل ذهاب گفت: نیاز است هر چه سریع‌تر اقلام غذایی، چادر و آب معدنی به این شهرستان رسانده شود.

سنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه تاکنون حدود 300 نفر از شهروندان این شهرستان کشته  و حدود 1000 نفر مجروح شده‌اند.

وی افزود: این شهرستان یک شهر و 230 روستا دارد که حدود یک سوم روستا آسیب شدیدی دیده‌اند.

کمبود چادر و مواد غذایی در اسلام آباد غرب

فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: با وجود تلاش های انجام شده برای کمک رسانی به زلزله زدگان، کمبود چادر و مواد غذایی احساس می‌شود و نیازمندیم کمک بیشتری به مردم شهرستان شود.

افشین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان تعدادی چادر توزیع شده است و برخی مردم نیز خود چادر مسافرتی داشته‌اند و عده‌ای هم در سالن ورزشی اسکان داده شده‌اند. در تلاشیم تا اقلام غذایی بیشتر و آب معدنی و چادر برای کمک به زلزله‌زدگان جذب کنیم. 

وی با بیان اینکه بخشی از نمای بیمارستان اسلام‌آباد غرب فرو ریخته است، ادامه داد: در پی وقوع این حادثه و امنیت بیشتر برای رسیدگی به حادثه دیدگان، جلوی این بیمارستان یک درمانگاه صحرایی ایجاد شد تا به مصدومان رسیدگی شود.

کریمی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون این شهرستان فوتی ناشی از زلزله نداشته است و تنها 35 نفر از شهروندان این شهرستان آسیب دیده‌اند اما 600 تا 700 نفر مصدوم از شهرستانهای همجوار همچون دالاهو و ثلاث باباجانی برای درمان به این شهرستان منتقل شده‌اند. 140 نفر نیز از مصدومان مراجعه‌کننده به این بیمارستان نیز برای انجام درمان‌های تخصصی به کرمانشاه اعزام شده‌اند. از شب گذشته تاکنون تلاش کرده‌ایم با سه جراح، عمل‌های اورژانسی را در بیمارستان انجام دهیم. 

وی بیان کرد: مشکل آب و برق ددر اسلام‌آباد حل شده و 160 روستا و 2 شهر این شهرستان مشکل آب و برق ندارند. نانوایی‌ها و مغازه‌ها باز هستند. 

کریمی عنوان کرد: تقریبا وضعیت شهر اسلام‌آباد غرب به حالت پایداری رسیده و اردوگاه موقت برای اسکان مردم ایجاد شده است تا مردمی که ترس از حضور در خانه‌ها دارند بصورت موقت اسکان یابند. وزیر کشور در تماسی که با بنده گرفته است تاکید کرده است که به مشکلات روستاها هر چه سریع‌تر رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تلاش برای رسیدگی به زلزله‌زدگان در روستاها انجام شده و تعدادی چادر و مواد غذایی به روستاها رسانده شده است. تلاش کردیم بر حسب نیاز واقعی روستاها چادر توزیع کنیم. به عنوان مثال در روستایی 50 عدد چادر توزیع شده تا حداقل دو خانوار در آن اسکان یابند.

کریمی یادآور شد: در پی این زمین لرزه بخشی از مسکن مهر شهر و برخی ساختمان‌های مسکونی تخریب شده‌اند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر در مرز کرمانشاه با کشور عراق رخ داده و کانون این زمین لرزه در مرز کرمانشاه و در امتداد ایران بوده است. این زمین لرزه از شمال غربی تا جنوب غربی ایران احساس شده است.

آمار کشته‌های زلزله کرمانشاه به 387 نفر رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: آمار کشته‌های زلزله استان کرمانشاه تا ساعت 16 امروز(22 آبان) به 387 نفر رسید.

رضا محمودیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: احتمالا تعداد کشته‌های زلزله شب گذشته(21 آبان) استان کرمانشاه بیشتر شود، چراکه هنوز کار آوار برداری در شهرستان سرپل ذهاب ادامه دارد.

 محمودیان اضافه کرد: آمار مجروحان زلزله نیز به 5959 نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: عصر امروز حدود 95 نفر از مجروحین برای مداوا به تهران اعزام شدند.

امدادرسانی به مصدومان زلزله کرمانشاه با یک فروند هواپیمای آنتونوف

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از وجود 7 فروند بالگرد اورژانس هوایی برای امدادرسانی به مصدومان زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر 7 دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس و یک فروند هواپیما آنتونوف کار انتقال بیماران به بیمارستان‌ها را انجام می‌دهد.

دکتر «صائد مدرسی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هم‌چنین یک دستگاه بیمارستان صحرایی ارتش در سرپل ذهاب مستقر است و بیمارستان صحرایی هلال‌احمر هم توسط پرسنل درمانی ارتش اعم پزشک متخصص، عمومی و پرستار در حال اداره شدن هستند.

وی با اشاره به استقرار یک واحد بیمارستان صحرایی دیگر در ترمینال سرپل ذهاب گفت: یک بیمارستان صحرایی دیگر نیز در ثلاث باباجانی وجود دارد که آماده برای استقرار است و این در حالی است که همه بیمارستان‌های کشور هم در آماده‌باش هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از حضور و بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس کل سازمان اورژانس کشور در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: اتوبوس‌آمبولانس ارتباطات اورژانس نیز در محل حاضر شد.

دکتر مدرسی با بیان این‌که هم‌اکنون مشکل خاصی در امدادرسانی وجود ندارد، در ادامه تصریح کرد: در زمینه تأمین خون هم با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

مردم برای زلزله‌زدگان به هر شماره حسابی کمک نقدی واریز نکنند

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از مردم خواست به هیچ عنوان به شماره‌ حساب‌های شخصی که در فضای مجازی اعلام می‌شود، کمک نقدی برای زلزله زدگان واریز نکنند.

سرهنگ «علی کریمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در شرایط کنونی که تعدادی از هم‌استانی‌های ما نیازمند کمک هستند، عده‌ای افراد سودجو با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردم با اعلام شماره حساب‌هایی در فضای مجازی قصد اخاذی دارند.

وی از مردم خواست فریب این افراد را نخورند و از ارسال کمک نقدی به شماره حساب‌های شخصی و ناشناس که در فضای مجازی اعلام می‌شود، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه تنها شماره‌ حساب‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های معتبر را قابل اعتماد دانست که آن هم در صورت نیاز از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد.

کریمی یادآوری کرد، هم‌چنین از شهروندان تقاضا داریم اخبار مربوط به زلزله را نیز از طریق سایت‌های خبری و مراجع رسمی پیگیری و از توجه به شایعات خودداری کنند.

وی با بیان این‌که عده‌ای به دنبال تخریب وجهه افرادی هستند که در نقاط مختلف استان امدادرسانی می‌کنند، گفت: مردم باید هوشیار باشند و به این اخبار توجه نکنند.

نبود مشکل در اسکان زلزله‌زدگان کرمانشاه

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: برای اسکان زلزله‌زدگان این شهرستان مشکل داریم.

«اکبر اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تأکید بر این‌که در حال اسکان زلزله‌زدگان هستیم، اظهار کرد: متأسفانه برای خدمات‌رسانی به مردم کمبودهایی داریم، چون هنوز آب، نان، چادر و پتوی کافی برای توزیع بین زلزله‌زدگان به دست ما نرسیده است.

اکبری اضافه کرد: هنوز نتوانسته‌ایم همه کسانی که زلزله خانه‌هایشان را ویران کرده را اسکان دهیم.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت: حدود 90 درصد منازل مسکونی شهر ثلاث باباجانی بین 50 تا 100 درصد خسارت دیده است.

اکبری با بیان این‌که 161 روستای دارای سکنه در این شهرستان داریم، اظهار کرد:  حدود 70 درصد از خانه‌های روستایی شهرستان ثلاث باباجانی تخریب شده‌اند.

اکبری با اشاره به اتمام عملیات آواربرداری در این شهرستان، اظهار کرد: تمامی مصدومین به بیمارستان منتقل شده و خدمات بهداشتی درمانی دریافت کرده‌اند، ضمن این‌که فوتی‌های زلزله شب گذشته نیز دفن شده‌اند.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی تعداد کشته‌های شهرستان ثلاث‌باباجانی را 15 نفر اعلام کرد و افزود: در این شهرستان نزدیک به 60 نفر زخمی شده‌اند.

چادر برای اسکان و تأمین مایحتاج نیاز اصلی مردم مناطقه زلزله‌زده

معاون بازسازی بنیاد مسکن کرمانشاه گفت: هم‌اکنون مردم این نواحی به شدت نیازمند چادر برای اسکان موقت و تأمین مایحتاج اساسی چون مواد غذایی هستند.

«فقیهی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هلال‌احمر در حال توزیع مواد غذایی و چادر است اما باز هم به خدمات‌رسانی بیشتری نیاز است.

وی تصریح کرد: در منطقه زلزله‌زده استان کرمانشاه حضورداریم و در حال ارزیابی خسارات وارده به مناطق مسکونی در روستاهای آسیب دیده هستیم. هنوز نمی توان آمار دقیقی از میزان تخریب در مناطق زلزله‌زده اعلام کرد اما می توان گفت میزان تخریب‌ها در شهرستان سر پل ذهاب، دالاهو و ثلاث باباجانی زیاد بوده است.

فقیهی یادآور شد: در کل حدود 32 درصد خانه‌های مسکونی روستاهای کرمانشاه پیش از وقوع زلزله بازسازی شده بودند که در برخی شهرستانها میزان بازسازی به 40 درصد نیز رسیده بود.

همچنین «جعفر نصوری»، معاون عمرانی بنیاد مسکن کرمانشاه به خبرنگار ایسنا گفت: آنچه که از ظواهر بر می‌آید خانه‌های روستایی که از تسهیلات مقاوم سازی استفاده کرده‌اند توانستند در این زلزله دوام بیاورند اما واحدهای ضعیف و بازسازی نشده دچار تخریب بیشتری شده‌اند.

برچسب ها: تدبیر24 ، زلزله‌ای
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها