بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
مهران رجبی گفت: شاید پس از سال‌ها بد نباشد فیلم «بیدار شو آرزو» پخش شود تا هم مردم بهتر ماهیت زلزله را درک کنند و همچنین مردم چند استان زلزله‌زده کشورمان بدانند که این اتفاق تنها برای آن‌ها رخ نداده است.
تدبیر24»این بازیگر سینما و تلویزیون سال 1382 پس از زلزله‌ای که در بم رخ داد به محل وقوع زلزله رفت تا در جریان همان مخروبه‌هایی که از این حادثه باقی مانده بود، کیانوش عیاری فیلم «بیدار شو آرزو» را بسازد.

او که این روزها در سریال جدید این کارگردان بازی می‌کند در گفت‌وگویی با ایسنا درباره زلزله‌ای که شامگاه یکشنبه 21 آبان‌ماه در چند استان کشور رخ داده و نیز با اشاره به فیلم «بیدار شو آرزو» بیان کرد: به هر حال زلزله مثل صدمه جانی که به یک عزیز وارد می‌شود ناخواسته است در حالی که همیشه برای عروسی و شادی از قبل برنامه‌ریزی و دعوت صورت می‌گیرد اما برای عزا و همچنین زلزله که یک عزای بزرگ است همه چیز ناخواسته پیش می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در چنین موقعیت‌هایی سازمان‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند که البته هر چقدر هم آمادگی وجود داشته باشد باز هم خسارت‌هایی که پیش می‌آید شرایط را طور دیگری رقم می‌زند، افزود: زلزله اخیر برای ایرانی‌ها که انسان‌هایی عاطفی هستند و نگاه به آسمان دارند یک اتفاق تلخ است و می‌بینیم همین چند روز قبل که عده‌ای از کشور عراق به زیارت سیدالشهدا (ع) به ایران بازگشتند و به همراه دیگر مردم در عزای عمومی حضور داشتند، امروز عزادار از دست رفتن هموطنانی در اثر زلزله هستند.

رجبی گفت: این خبر شوکه‌کننده‌ای است که عده‌ای از هم وطنان‌مان از دست رفته یا زیر آوار مانده‌اند، در حالی که دو روز قبل همین موقع عده‌ای زنده و سالم بودند و امروز برای خیلی‌ها زندگی یا تمام شده یا با دورانی پر از رنج و غم آغاز شده است.

این بازیگر با بیان اینکه حتی اگر تصویر آنچه گفته شد در فیلم دیده شود تلخ و دردناک است، ادامه داد:‌ جا دارد فیلم «بیدار شو آرزو» به کارگردانی کیانوش عیاری در همین شب‌ها از تلویزیون پخش شود آن هم نه به خاطر اینکه فیلمی ساخته شده و هنوز کسی آن را ندیده است بلکه به این دلیل که مردم ماهیت زلزله را بهتر درک کنند و خدمات و پشتیبانی‌های مردمی مضاعف شود. توصیه می‌کنم این اتفاق حتما بیفتد چون هم یادی از درگذشتگان زلزله بم خواهد شد و هم مردم کرمانشاه و ایلام و دیگر استان‌های زلزله زده خواهند دانست که این اتفاق پیش از این هم رخ داده و در فقدانی که پیش آمده همه مردم همدرد و شریک هستند.

وی همچنین تأکید کرد: پخش فیلمی همچون «بیدار شو آرزو» یا دیگر فیلم‌هایی که در رابطه با زلزله ساخته شده‌اند تغییر نگرشی را برای همه مردم در ساخت و ساز خانه‌هایشان بوجود می‌آورد تا لااقل برای محل زندگی خود به گونه‌ای دیگر عمل کنیم و مسئولان هم تلاش کنند آمادگی خود را بیشتر کنند، به همین دلیل با وجود تلخی زیادی که ممکن است این گونه فیلم‌ها داشته باشند اما دیدن آن‌ها ارزش دارد.

رجبی در پایان درباره اینکه بعد از زلزله بم به آن شهر رفته است یا خیر؟ گفت: بعد از آن حادثه دو بار به بم رفتم و تغییرات زیادی در شهر دیده می‌شود چون هنگامی که ما رفتیم یک هفته از زلزله بم گذشته بود و شهر در شرایطی بحرانی بود، حتی یادم می‌آید توانستیم کسی را هم نجات دهیم که آن هم بخاطر حساسیت بوم صدابرداری بود. حیوانی را هم از زیر آوار پیدا کردیم  که همان حیوان در فیلم استفاده شد.

او افزود: ما «بیدار شو آرزو» را در شرایط سختی ساختیم چرا که وقتی برای تولید یک فیلم به شهر دیگری می‌رویم معمولا در زمان استراحت به فروشگاه و پارک و جاهای مختلف می‌رویم اما در بم چنین چیزی وجود نداشت و غروب که می‌شد مردم به چادرهای خود می‌رفتند و غم جانکاه از دست دادن عزیزانشان و فاجعه رخ داده تمام شهر را پُر می‌کرد.

فیلم «بیدارشو آرزو» که در سال 82 پس از زلزله بم با بازی بهناز جعفری و مهران رجبی ساخته شد، درباره معلم جوانی است که در یکی از روستاهای نزدیک بم زندگی می‌کند، صبح زلزله خود را از زیر آوار بیرون می‌کشد و می‌بیند همه اهالی روستا زیر آوار مانده‌اند، پس پای پیاده به سمت بم راه می‌افتد، اما در بم با صحنه‌های مهیب‌تری برخورد می‌کند و ناچار برای کمک در شهر می‌ماند.

برچسب ها: تدبیر24 ، مهران رجبی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها