بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه شهرهوشمند در بهمن ماه سال جاری (۱۳۹۶) از حضور شرکت‌های داخلی توانمند در این حوزه و همچنین برخی شرکت های خارجی در این نمایشگاه خبر داد.

تدبیر24»اصغر رضانژاد – دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران– در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه شهرهوشمند در بهمن ماه سال جاری (۱۳۹۶) و ارتباط ان با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: اساسا موضوع شهر هوشمند بدون استفاده از فناوری اطلاعات قابل تصور نیست، چرا که همه موضوعاتی که باعث هوشمند سازی شهرها می‌شود موضوعات مربوط به فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های تکنولوژیک، شهرهای هوشمند اعم از زیرساخت‌ها فیبری و بیگ‌دیتاها، اظهار کرد: شهر آینده شهر گسترده‌ای است که تمام حوزه‌هایی که انسان با آن سروکار دارد را در بر می‌گیرد. در زمینه مسائل حمل‌ونقل، کنترل ترافیک، ساختمان هوشمند و ... شهرهای هوشمند به استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی نیاز دارند.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه داد: در نمایشگاه شهرهوشمند که در نمایشگاه بین‌المللی آفتاب برگزار خواهد شد همه شرکت‌های شرکت کننده در این نمایشگاه شرکت های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواهند بود. هدف از این نمایشگاه ارائه‌ی توانمندی‌های فعالین داخلی این حوزه و نمایش آن برای عموم مردم و مسئولین است تا توانمندی‌های داخلی برای شهر هوشمند ارائه و شناخته شود.   در نمایشگاه امسال سعی می‌کنیم تا علاوه بر شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دولتی هم حضور داشته باشند تا دغدغه‌ها و خواسته‌های آنها نیز مطرح و شنیده شود.

وی با بیان این که در نمایشگاه امسال شاید نشود که همه شرکت‌های خارجی بیایند، اظهار کرد: درصددیم تا شرکت‌های شاخص خارجی و مرجع در حوزه شهرهای هوشمند در نمایشگاه حضور داشته باشند. برخی شرکت های شاخص و سرلیست مرتبط با مبحث شهرهای هوشمند در مناطق شرق آسیا و اروپا احتمالا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رضانژاد در پایان نیز به ویژگی های محل برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه شهر آفتاب خوشبختانه بسیار مجهز و مناسب برای برگزاری نمایشگاه شهرهوشمند و نمایشگاه‌های مشابه است؛ به لحاظ محیطی نیز این نمایشگاه دارای پارکینگ وسیعی است و همچنین از لحاظ ارتباطی هم از وضعیت خوبی برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها