بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
رئیس سازمان میراث فرهنگی :
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بناهای تاریخی شاخص استان کرمانشاه به طور متوسط ،20 درصد تخریب شده اند.
تدبیر24»علی‌اصغر مونسان درباره شدت آسیب بناهای تاریخی کرمانشاه در زلزله اخیر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از گزارش تیم‌های اعزامی به قصر شیرین، دالاهو، سرپل ذهاب، اسلام‌آباد، ماهیدشت، ریجاب و گیلانغرب، بناهای شاخص استان کرمانشاه شامل کاروانسرای شاه عباسی، عمارت خسرو و چهار قاپی در شهرستان قصر شیرین، زیج منیژه در سرپل ذهاب و قلعه یزد گرد در شهرستان دالاهو، به‌صورت متوسط 20‌ درصد دچار تخریب و ریزش شده‌اند.
وی افزود: ‌اثر تاریخی زیج منیژه در سرپل ذهاب آسیب جدی ندیده و بخش‌هایی از تاق‌ها ریزش محدودی داشته که مستندنگاری آن نیز صورت گرفته است و بنای چهار قاپی قصر شیرین نیز که قدمت آن به دوره ساسانی می‌رسد ترک‌هایی در سازه آن مشاهده شده که قابل مرمت و استحکام‌بخشی است.
معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به تخریب وارده به کاروانسرای قصر شیرین تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی در این بنا نیز دیوار سنگی ضلع شرقی به ضخامت 80 سانت، طول بیست متر و به ارتفاع هشت متر تخریب شده است.
وی در خصوص دیگر آثار تاریخی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه «تاق گرا» واقع در گردنه پاتاق بر سر راه کرمانشاه به سرپل ذهاب آسیب ندیده اما تعدادی سنگ بزرگ در اطراف آن سقوط کرده و بیست متر از حاشیه جاده دسترسی به این اثر تاریخی نیز ریزش کرده است.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: نقش برجسته آنوبانی نی واقع در سرپل ذهاب و یکی از قدیمی‌ترین نقش برجسته‌های کشور نیز از آسیب در امان مانده است اما در اثر زلزله تعداد زیادی سنگ در محوطه بیرونی و داخلی آن به‌صورت پراکنده سقوط کرده که نیاز به جمع‌آوری و سامان‌دهی دارد.
وی با تأکید بر اینکه اثر جهانی بیستون و طاق بستان آسیب ندیده است، تخریب یکی از دیوارهای قلعه گبری مشرف به جاده و ریزش تعدادی از سنگ‌های دیواره کاخ خسرو را از دیگر آسیب‌های وارده به آثار تاریخی استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: اکنون هیاتی در حال برنامه‌ریزی برای مرمت‌های اضطراری بناهای تاریخی آسیب دیده است.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، تا صبح امروز، سه شنبه، در استان کرمانشاه 423 کشته و 7156 مصدوم شده اند.
پس لرزه ها هنوز ادامه دارد و مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها