بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
بیشتر زلزله‌ها به علت فرآیندهای زمین ساختی یا تکنوتیک طبیعی مانند حرکت، رانش و یا گسل‌های پوسته زمین رخ می‌دهند.
تدبیر24»آزاد شدن ناگهانی انرژی‎های تجمیع شده داخلی زمین، در صورت عدم گنجایش طبقات در تحمل و نگهداری آنها، منجر به شکست لایه‌ها و وقوع زلزله خواهد شد. 

رخدادی طبیعی که بسته به شدت آن می‌تواند حادثه ساز باشد. در این بین، ایران به دلیل وجود گسل‌های فراوان، ششمین کشور حادثه خیز دنیا و دهمین کشور زلزله خیز دنیاست. بر اساس آمار موسسه لرزه‌نگاری ، بطور میانگین سالیانه حدود 10 تا 12 هزار زمین لرزه با مقیاس بیش از یک ریشتر در نقاط مختلف کشور رخ می‌دهد. 

 آماری که در دنیا به بیش از 1 میلیون و 444 هزار زلزله با بزرگی بیش از2 ریشتر می‌رسد. سالیانه در جهان حدود هزار و 470 زمین لرزه بزرگ با شدت بیش از 5 ریشتر  رخ می‌دهد. 

اینفوگرافی زیر را مطالعه کنید تا بصورت علمی از چگونگی این رخداد طبیعی آگاه شوید.

چگونه زلزله رخ می‌دهد ؟ + اینفوگرافی

برچسب ها: تدبیر24 ، زلزله
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها