بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
اختصاص ۲۳ میلیارد تومان برای توزیع غذای گرم در مهدهای کودک، افزایش ۲۰ درصدی یارانه مراکز بهزیستی، اختصاص بخشی از یارانه‌ها به بیمه اجتماعی فراگیر، انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیمه آتیه سازان حافظ، اعلام نتایج تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس و... از جمله مهمترین اخبار حوزه رفاه و بهزیستی در هفته جاری بود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، در هفته جاری اخبار و رویدادهای زیادی در حوزه بهزیستی و وزارت رفاه رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

اختصاص ۲۳ میلیارد تومان برای توزیع غذای گرم در مهدهای کودک

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در هفته جاری از اختصاص ۲۳ میلیارد تومان برای توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک و روستا مهدها خبر داد و گفت: امسال ۴ میلیارد تومان به اعتبارات اجرای این طرح اضافه شده است.طرح توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و مهدهای کودک سراسر کشور بخصوص استانهای محروم چند سالی است که آغاز شده است و تا کنون هزاران کودک از غذای گرم برخوردار شده اند.

وی از افزایش ۴ میلیارد تومانی اجرای این طرح خبر داد و گفت: سال گذشته برای توزیع یک وعده غذای گرم به کودکان مهدهای کودک ۱۹ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود اما امسال این اعتبار به ۲۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه مراکز بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در اواسط این هفته از افزایش ۲۰ درصدی یارانه مراکز تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون چندین جلسه برای مناسب سازی معابر و اماکن با مسئولان دستگاههای مختلف برای استفاده معلولان تشکیل شده است.

همایون هاشمی افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده و همچنین حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه ماه پایانی سال علاوه بر افزایش یارانه مراکز ، مستمری مددجویان تحت پوشش نیز اضافه خواهد شد. سال گذشته نیز مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یافته است و امسال نیز واریز این افرایش مستمری و یارانه مراکز از ماه آینده آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه خدمات یارانه، مستمری، کمک توانبخشی، لوازم و هزینه‌های تحصیلی از سه میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار حمایت می‌ شود ، گفت: علاوه بر خدمات مستقیم روزانه به دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز خدمات موردی ارائه می شود.

اختصاص بخشی از یارانه‌ها به بیمه اجتماعی فراگیر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این هفته درباره سرانجام بیمه اجتماعی فراگیر که مدتی است موضوع آن در مجلس مطرح شده، گفت: با تصویب ۲۲ بند طرح بیمه اجتماعی فراگیر در کارگروه بیمه اجتماعی قرار شد بخشی از یارانه‌های خانوار صرف بیمه فراگیر اجتماعی شود.

ایرج عبدی در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته ( دوشنبه ۴ آذر) کارگروه بیمه اجتماعی فراگیر کمیسیون اجتماعی، توضیح داد: در جلسه کارگروه بیمه اجتماعی فراگیر کمیسیون اجتماعی، بررسی ۲۲ بند بیمه اجتماعی فراگیر به اتمام رسید و هفته آینده برای تصویب به کمیسیون اجتماعی داده ‌می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طبق طرح بیمه اجتماعی فراگیر قرار است از یارانه هر خانوار سهم سرپرست خانوار صرف هزینه بیمه فراگیر شود یعنی از هر خانوار به طور متوسط ۴۵ هزار تومان برای بیمه فراگیر اجتماعی کسر می‌شود که البته این مبلغ نسبت به افراد خانواده متغیر است.

تشریح جزئیات بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی


ماجرای بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی سرانجام در روزهای میانی هفته جاری با انعقاد قرارداد با بیمه آتیه سازان حافظ به اتمام رسید و مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ نیز در این خصوص گفت: بزودی ۴ شعبه ویژه برای رسیدگی به درخواستهای بیمه تکمیلی بازنشستگان در تهران راه اندازی می شود و در سایر شهرها نیز در صورت نیاز شعب ایجاد خواهد شد.

افشین مقصودی افزود: پس از گذشت حدود یک هفته از مذاکره مسئولان کانون بازنشستگی و مستمری بگیران تامین اجتماعی با آتیه سازان سرانجام شب گذشته قرارداد نهایی بیمه تکمیلی بازنشستگان به امضای اعضای هیات مدیره دو طرف رسید و بدین ترتیب یکسال این افراد می‌توانند از خدمات درمانی بیمه آتیه سازان بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اسامی ۱.۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی طی امروز به ما ارسال می شود، گفت: در آغاز کار ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم اما به طور حتم طی ۲۰ روز آینده کار ارائه خدمات تکمیل درمان به بازنشستگان به روال عادی می افتدد و این افراد می توانند از مراکز درمانی طرف قرار داد و همچنین خدمات قید شده در قرار داد بهره مند شوند.

احداث ۵ شیرخوارگاه مجهز در کشور


عضو هیئت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور در هفته جاری ازاحداث ۵ شیرخوارگاه در کشور خبر داد و گفت: به زودی ۵ شیرخوارگاه در ۵ نقطه از کشور از جمله ایلام، تهران، گلستان، کردستان و لرستان با استانداردهای جهانی ساخته خواهد شد .

محمدرضا کارگری اظهار داشت: حدود یک سال پیش جامعه خیرین حامی معلولان کشور با حضور از خیرین حوزه مدرسه‌ساز، سلامت و مسکن‌ساز تشکیل شد. جامعه خیرین حامی معلولان کشور برای حمایت از معلولان تحت پوشش بهزیستی (نابینا، ناشنوا، جسمی - حرکتی، ذهنی و روانی) برنامه‌های خوبی را در دستور کار خود قرار داد.

کارگری خاطرنشان کرد: نخستین هدف و اولویت جامعه خیرین حامی معلولان کشور رفع مشکل مسکن خانواده‌های چند معلوله (سه معلوله به بالا) بود که در همین راستا این مجموعه تصمیم گرفت با همکاری سازمان بهزیستی کشور خانواده‌های چندمعلوله را شناسایی و در جهت رفع مشکل مسکن آنها گام بردارند.

اعلام نتایج تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس


ماجرای تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی که در مجلس هشتم آغاز و بدلیل مفقود شدن اسناد و مدارک نیمه کاره رها شده بود در مجلس نهم پیگیری و نتایج این تخلفات بزودی در صحن علنی مجلس اعلام می شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره عنوان کرد چند ماه است که کمیته ای به منظور تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و اقدامات این سازمان در مجلس تشکیل شده است و اعضای این کمیته به نتایجی نیز دست یافته اند.

محمداسماعیل سعیدی افزود: تخلفات این سازمان مربوط به دوره های قبل و البته دوره فعلی تامین اجتماعی است که در حال حاضر نمی توانیم این موارد را ذکر کنیم و باید منتظر مطرح شدن آنها در صحن علنی مجلس باشیم. گزارش نهایی تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی آماده شده است و خلاصه آن در کمیسیون اجتماعی مجلس مدتی قبل مطرح و اعضای کمیسیون روی آن توافق کرده و به تصویب رسید.

به گفته سعیدی، طی روزهای آینده گزارش نهایی تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس قرائت و بررسی می شود و در نهایت در صورت تایید نهایی به تامین اجتماعی اعلام و تخلفات مطرح شده پیگیری می شود و اعضای کمیته تحقیق نظارت کافی در برطرف شدن آن خواهند داشت.

فرصت ۳ ماهه به بازنشستگان برای انصراف از بیمه تکمیلی


رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: به بازنشستگان تامین اجتماعی ۳ ماه فرصت داده ایم که برای انصراف و یا اضافه کردن فرزندان خود به بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ به کانونهای بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور مراجعه کنند.

علی اصغر بیات افزود: بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز اول آذرماه در سراسر کشور آغاز می شود و تا یکسال آینده بازنشستگان می توانند از خدمات درمانی این بیمه که در قرار داد ذکر شده است بهره مند شوند.در مرحله اول یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته به همراه همسرانشان تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند و در صورت تقاضای بازنشستگان فرزندان آنها نیز می توانند به لیست بیمه ای اضافه شوند .

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه به ازای هر فرد ماهیانه ۲۰ هزار و ۲۰۰ تومان از حقوق بازنشستگان کسر می شود، گفت: در صورت اضافه شدن فرزندان و همسر فرد، نیز به ازای هر فرد همین مبلغ کم خواهد شد.

موضع سازمان تامین اجتماعی در پرونده بابک زنجانی

امیرعباس تقی پور مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، موضع رسمی این سازمان در رابطه با پرونده بابک زنجانی را تشریح کرد.

وی در ارتباط با اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در موضوع پرونده بابک زنجانی، به خبرنگار مهر گفت: دکتر نوربخش در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی سایپا، موضع رسمی خودش را درباه پرونده بابک زنجانی اعلام کرد.

تقی پور به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی استناد کرد و افزود: در دوره مدیریت قبلی سازمان تامین اجتماعی، تفاهمنامه ای برای واگذاری برخی از شرکتهای زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی با بابک زنجانی منعقد شده اما هیچ بنگاهی از طرف سازمان واگذار نشده بود. و از زمان حضور نوربخش در راس مدیریت سازمان، مسئله مربوطه از طریق بانک عامل بررسی شده و هیئت تحقیق و تفحص مجلس نیز از شهریور امسال، بررسی خودش را شروع کرده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: موضوع واگذاری شرکتهای زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی در حال پیگیری حقوقی است که گزارش مربوطه به مجلس ارائه خواهد شد.

تقی پور تاکید کرد: هرگونه اخبار در ارتباط با پرونده بابک زنجانی، غیر از این موارد، تکذیب می شود و این مطالب، موضع رسمی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است.

روز گذشته خبری در سایت خانه ملت به نقل از مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس انتشار یافته که از قول مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نقل کرده پرونده زنجانی در سازمان تأمین اجتماعی مراحل آخر خود را طی می کند و در آینده نزدیک به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها