بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷
فرهنگی:
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی عملکرد 100 روزه دولت یازدهم را به طور کلی مثبت توصیف کرد و به این دولت توصیه کرد در تصمیماتش مشی اعتدال را در نظر بگیرد و به سخن اکتفا نکند.

به گزارش تدبیر24 محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت فعلی با عقلانیت مناسبی در حوزه داخلی و سیاست خارجی ورود کرد و دستاوردهایی هم داشت و ما اینها را تایید می‌کنیم. اگرچه در کنار این دستاوردها، ایرادها و نقاط ضعفی هم وجود دارد و بعضا آنچه گفته می‌شود، با آنچه عمل می‌شود خیلی سازگار نیست.

وی اضافه کرد: تغییرات وسیعی در سطح مدیریت‌ها در جریان است و بعضا آثار تغییرات جناحی بسیار پررنگ به نظر می‌رسد که این با شعار اعتدال و اقدامات فراجناحی چندان سازگار نیست اما این بدان معنا نیست که کلیت دولت را زیر سوال ببریم. عملکرد کلی دولت در حوزه اقتصادی و برخی بخش‌های مدیریتی دیگر مثبت است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: توصیه من به دولت این است که به همان چارچوب‌هایی که در جریان انتخابات و در این 100 روز اعلام شده پایبند باشند و در آن راستا حرکت کنند، به نظرات خیرخواهان توجه بیشتری داشته باشند و در تصمیمات مسیر و مشی اعتدال را در نظر بگیرند و به گفت‌وگو و سخن اکتفا نکنند.

این عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به ارائه گزارش 100 روزه دولت یازدهم از سوی حسن روحانی، گفت: گزارش خوبی بود و اقدامات مفیدی در طول 100 روز رخ داده که بر اساس انصاف و اعتدال باید از آن دفاع کرد. بخش‌هایی از آن هم بحث‌های کارشناسی بود که ممکن است پاسخ‌هایی داشته باشد؛ مثلا اینکه مسائل مربوط به حوزه اقتصاد را به موضوعاتی مثل مسکن مهر گره بزنیم واقعا چنین نبوده و ما عملا شاهد فشارهای خارجی، نوسانات شدید قیمت ارز، تاثیرگذاری آن در تولید داخل و حتی در قیمت تمام شده مسکن مهر بودیم که این نباید مورد غفلت قرار گیرد.

فرهنگی با طرح این سوال که آیا می‌توان گفت تورم 100 روز اخیر در کشور به عملکرد دولت مربوط است؟ تصریح کرد: پاسخ این است که بخش قابل توجهی از آن به تداوم فشارهای موجود مربوط بوده و نسبت دادن آن به مدیریت بخشی از کشور درست نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: افزایشی که دولت قبلی، در درآمدهای خود داشته بخشی به حقوق و درآمدهای کارکنان دولت، اقدامات حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر و بخش عمران اختصاص داده شده و کسی که می‌خواهد آن را نقد کند باید مشخص کند که با کدام بخش از آن برنامه‌ها مخالف بوده، آیا با بیمه شدن کارگران ساختمانی، بیمه قالیبافان، افزایش سنواتی حقوق کارکنان دولت یا اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور مخالف بوده است؟

وی در پایان گفت: کلی گفتن و دادن نسبت به کسانی که خودشان حاضر نیستند و امکان دفاع ندارند از جمله مواردی است که در گزارش ارائه شده از سوی رییس‌جمهور قابل انتقاد است.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها