بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
باعث تاسف است كه با تصميمات غير كارشناسى و كج انديشانه پروژه هاى سود آور ملى در كشور قربانى اهداف غير اقتصادى توسط عده اى ناآگاه و كار نابلد مي گردند.
تدبیر24»احمد رضا نيك كار اصفهاني نوشت: اخيراً شركت هاى بزرگ توليد كننده خودرو در جهان با يك بازبينى كلى بر آن شده اند كه جایگزین تولید خودرو با موتورهاى هيبريدى و برقى را با خودروهای با موتورهاى بنزينى در دستور كار خود قرار دهند به طوري كه طى چند سال آينده تردد خودروهاى بنزينى در اروپا ممنوع گردد.

در ابتداى سال ٩٥ يكى از ٢٢ برنامه تعريف شده در هلدينگ آتيه صبا كه بنده افتخار مديريت آن را به عهده داشتم ورود يكى از مدرن ترين ماشين ها در حمل و نقل شهرى در جهان بنام تويوتا پريوس با موتورهاى هيبريدى بود كه خوشبختانه در همان ابتداى سال ٩٥ عملياتى شد؛ قرار بود حداقل ١٤٠٠٠ از اين خودروها به كشور وارد و فرهنگ استفاده از اين نوع خودروها در كشور ترویج و نهادينه گردد و با توجه به صرفه جويى سوخت بنزينى و جلوگيرى از افزايش آلاينده هاى زيست محيطى همزمان بتواند به عنوان يكى از زير ساخت هاى برنامه ريزى شده در كشور مطرح گردد كه در صورت اجراى كامل اين طرح " هلدینگ آتيه صبا " مى توانست الگويى بسيار ارزشمند در كشور  باشد كه علاوه بر مزاياى آن به ايجاد شغل حداقل ٣٠٠٠٠ نفر منجر مى گرديد و در نتیجه پس از خريد ١٠٠٠ دستگاه از این خودروها ، نمايندگى و خدمات ويژه شركت تويوتاى ژاپن كه هنوز نمايندگى رسمى در كشور ندارد به نام آتيه صبا ثبت مى گرديد كه خروجى آن هزاران ميليارد در آمد براى قشر بازنشستگان كشور مى بود. 

شایان ذکر است قيمت خريدارى شده اين خودروها ( مدل comfort ) كه براى اولين بار مستقيم از شركت تويوتا با قيمت نازل كمتر از٢٥٠٠٠يورو ( در آن زمان قيمت يورو ٤٠٠٠ تومان بود ) خريدارى شده بود براى پلاك تاكسى از پرداخت عوارض نيز معاف مي گرديد. هم اكنون مدل ساده اين خودرو در فروشگاه هاى ايرتويا با قيمت حداقل ١٥٧ ميليون تومان در حال فروش مى باشد.  

 تا زمان مديريت بنده فقط ورود ٢٠٠ عدد اين خودروها در دستور كار قرار گرفت و عملياتى گرديد. پس از آن اين پروژه به صورت نيمه رها متوقف شد و متاسفانه به دليل نا آشنايى مديران با ارزش چنين پروژه طلايى به سرانجام نرسيد. به هر حال باعث تاسف است كه با تصميمات غير كارشناسى و كج انديشانه پروژه هاى سود آور ملى در كشور قربانى اهداف غير اقتصادى توسط عده اى ناآگاه و كار نابلد مي گردند.

اميد است دولت تدبير و اميد در اسرع وقت نسبت به جايگزين نمودن خودروهاى هيبريدى با خودروهاى بنزينى فكرى اساسى بکند و خودروسازان را مكلف به تغيير سياست گذارى در اين راستا نمايد.

اگر با در آمد نفت يك ميليون خودروى هيبريدى جايگزين خودروهاى بنزينى در شبكه حمل و نقل عمومى گردد نه تنها هزاران ميليارد تومان صرفه جويى سوخت مى گردد بلكه در كاهش آلودگى هوا نيز نقش به سزايى خواهد داشت. به اميد روزى كه همه مديران كشور براى پروژه هاى ارزشمند ملى ارزش بيشترى قائل باشند و فقط براى پيشرفت و توسعه كشور برنامه ريزى و فعاليت نمايند. 

عصر خبر
آينده اى روشن با جايگزين نمودن خودروهاى بنزينى با هيبريدى
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها