بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
آمریکا با استقبال از استعفای رابرت موگابه، رئیس جمهوری زیمبابوه به رهبران این کشور آفریقایی تاکید کرد تا انتخاباتی آزاد، جامع و عادلانه برگزار کنند.
تدبیر24»سفارت آمریکا در هراره در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز یک لحظه تاریخی برای زیمبابوه محسوب می‌شود.

مردم زیمبابوه به همراه سربازان ارتش این کشور که بر روی تانک‌ها در خیابان‌های هراره، پایتخت زیمبابوه حضور داشتند، استعفای رابرت موگابه را که در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ صورت گرفت، مورد استقبال قرار دادند. همچنین به شادی در خیابان‌های پایتخت این کشور آفریقای پرداختند.

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به تمام زیمبابوه‌ای‌ها این استعفا را تبریک می‌گوییم. زیمبابوه فرصت دارد تا در مسیر جدید قرار بگیرد.از طریق این روند است که می‌توان دولت جدید و مستحکمی در این کشور برقرار کرد. دولت آمریکا به رهبران زیمبابوه تاکید می‌کند تا بر اساس قانون و روش‌های مشخص دموکراتیک انتخابات برگزار کنند و با توجه به توافقات کوتاه مدت دولتی که ممکن است ایجاد شود، مسیر باید به سمت انتخابات آزاد، عادلانه و جامع طی شود.

این سفارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: مردم آزادند تا بدون آنکه دخالتی در اقداماتشان صورت بگیرد، تجمعات صلح‌آمیز برگزار کنند و صدای خود را بدون ترس و نگرانی به رهبران‌شان برسانند و رهبران جدیدی را برای خود برگزینند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز استعفای موگابه را به عنوان رئیس جمهوری زیمبابوه مورد استقبال قرار داد و گفت: این اقدام فرصتی برای در مسیر قرار گرفتن جدید زیمبابوه است.

وی در بیانیه روز سه‌شنبه خود آورده است: در روزهای اخیر شاهد تمایل مردم زیمبابوه برای برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه و فرصتی برای احیای مجدد اقتصاد کشور تحت امر دولت مشروع هستیم. از آنجاکه زیمبابوه دوست قدیمی ماست، ما از آن حمایت می‌کنیم و با جامعه بین الملل و شرکای منطقه‌ای به این کشور کمک می‌کنیم تا آینده خود را آنچنان که باید بسازد.

موگابه ۹۳ ساله تنها رهبر زیمبابوه است که پس از استقلال این کشور در ۱۹۸۰ در این کشور رئیس جمهور بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها