بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
یک روانپزشک ضمن هشدار نسبت به بروز آسیب‌های جدی جسمی و روحی در امدادگران در جریان امدادرسانی به حوادث، بر لزوم انجام حمایت‌های روانی و اجتماعی از این افراد تاکید کرد.

تدبیر24»دکتر محمدباقر صابری زفرقندی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وقتی حادثه ای مثل زلزله رخ می‌دهد، افراد زیادی آسیب خواهند دید. عامه مردم در حواث، بیشتر افراد زخمی و یا فوت شدگان را مد نظر قرار می‌دهند؛ در حالیکه این میزان آسیب فقط بخش کوچکی از کوه عظیم آسیب‌ها است.

وی افزود: آسیب دیدگان اولیه حوادثی مثل سیل و یا زلزله، بمباران‌های هوایی و جنگ، کسانی هستند که مستقیما دچار آسیب جسمی و یا جانی شده‌اند. ولی آسیب‌های جدی و پایدارتر برای بازماندگان باقی خواهد ماند که در ماه‌های بعد خودش را به رخ خواهد کشید. خانواده، زنان و کودکان بازمانده از حوادث، قربانیان پنهان در همه حوادث هستند.

این روانپزشک ادامه داد: در کنار موارد مذکور گروه دیگری نیز هستند که به شدت در معرض خطر و آسیب‌های جدی جسمی و روانی هستند. این گروه امدادگرانی هستند که بی‌وقفه و خستگی ناپذیر در تدارک کمک به همنوعان خود برآمده‌اند. به پاس قدردانی و توجه به اهمیت تلاش این عزیزان و به تاسی از فرهنگ جبهه و جهاد نام این بزرگواران را " امدادگران بی‌امداد" می‌گذارم.

وی گفت: سنگرسازان بی‌سنگر عنوانی بود که به جهادگران جبهه داده شده بود. عظمت کار آنها در این بود که بی‌آنکه خود در سنگری امکان پناه داشته باشند، در سرحد خلوص و جانفشانی برای رزمندگان سنگر می‌ساختند.

صابری زفرقندی افزود: امدادگران نیز همین گونه هستند. بدون هرگونه حفاظی که خود و خانواده‌شان را ایمن نگه دارد، خاضعانه برای نجات جان دیگران سراز پا نمی‌شناسند. این عزیزان دائما با صحنه‌های فجیع و دردآور روبرو می‌شوند.

وی ضمن تقدیر از همه تلاش‌های عزیزان امدادگر تاکید کرد: امدادگران اعم از تیم‌های امداد و نجات و فعالین در اورژانس‌ها، به هیچ عنوان از مراقبت‌های لازم برای حفظ سلامتی جسمی و روان خودشان دریغ نکنند. با مشاهده کمترین  علامت مثل اضطراب، بی‌خوابی، بی‌قراری و تکرار ذهنی صحنه‌های فجیعی که دیده‌اند، با کارشناس سلامت روان، روان‌شناس و یا روان‌پزشک مشاوره کنند.

این روانپزشک افزود: همکاران محترم سلامت روان نیز در کنار خدماتی که به گروه هدف اصلی ارائه می‌کنند، نباید از دادن خدمات به امدادگران غفلت کنند. تحقیقا ضرورت دارد تا برنامهظ های آموزشی منظم و حمایت‌های کافی روانی و اجتماعی از امدادگران و خانواده آنها در دستور کار دستگاه‌های مسوول مثل وزارت بهداشت و یا جمعیت هلال احمر قرار گیرد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها