بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
«قیمت «نان بربری» از «۶۵۰ تومان» به «۷۵۰ تومان» افزایش پیدا کرده است؛ در حالی که نانوایی محله ما مدت‌هاست که نان بربری را «هزار تومان» می‌فروشد و این نشان می‌دهد که باز هم مسئولان از مردم عقب هستند و این گرانی امروز برای مسئولان تازگی دارد و برای ما خاطره است.»
تدبیر24»روزنامه ایران نوشت: «ژاله اصفهانی شعر معروفی سروده که یک مقدار تغییر جزئی و ترکیب آن با افزایش قیمت نان بدین‌ صورت خواهد شد: «گرانی صحنه یکتای هنرمندی ماست. هر کسی قیمت خود خواند و از صحنه رود. تورم پیوسته به جاست. خرم آن قیمت که مردم بسپارند به یاد.»

حتما شما نیز مانند بنده در جریان گرانی قیمت «نان» قرار گرفته‌اید. قیمتی که اخیراً برای انواع نان اعلام شده، همچنان کمتر از قیمتی است که ما سال‌هاست به نانوایی‌ها می‌پردازیم. به‌ عنوان نمونه قیمت «نان بربری» که بنده شخصاً آن را با نوشابه می‌خورم از «۶۵۰ تومان» به «۷۵۰ تومان» افزایش پیدا کرده است؛ در حالی که نانوایی محله ما مدت‌هاست که نان بربری را «هزار تومان» می‌فروشد و این نشان می‌دهد که باز هم مسئولان از مردم عقب هستند و این گرانی امروز برای مسئولان تازگی دارد و برای ما خاطره است.

قصه نان لواش که خیلی جذاب شده است. دور نان‌های لواش را دوستان «بالشتی» می‌زند که مثل دست‌انداز و سرعت‌گیر در گلوی شما گیر‌ می‌کند، وسط نان هم به قدری نازک است که آن طرف نان قابل رؤیت است.

نان‌سنگک که الان سال‌هاست یک کالای لوکس محسوب می‌شود و برای افزایش قیمت آن، نانواهای گرامی روش‌های نوینی ابداع کرده‌اند. بدین گونه که شما به نانوایی سنگکی می‌روید‌، مثل‌ کافی‌شاپ جلوی شما منو می‌گذارند. نان‌سنگک ساده، نان سنگک یک کم خشخاشی، نان‌سنگک یک رو خشخاشی، نان‌سنگک دو رو خشخاشی، نان سنگک رفیق خشخاشی، نان خشخاشی که کمی سنگک در آن وجود دارد، نان خشخاشی بدون سنگک، نان سنگک با پایان باز (نانوا به اصغر فرهادی علاقه‌مند است)، نان سنگک سبزیجات برای گیاه‌خواران (در حالی که نان سنگک عادی از گوشت گوسفند درست نمی‌شود)، نان سنگک گل‌ گاوزبان (آرامش‌بخش برای بست‌نشینی کلاً بست‌بازی)، نان سنگک با طعم امریکانو (احتمالاً برای طرفداران دیپلماسی لبخند) و...

خلاصه کار دارد به جایی می‌رسد که پس فردا به نانوایی که می‌رویم، شاطر می‌گوید: «این نون سنگک رو یه تن بزن، واسه پسرخاله خودمم همین رو گرفتم، بشور‌ و‌ بپوش!»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها