بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۹۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
آغاز گفت‌و‌گوی‌ ملی یا طرح‌هایی همچون آشتی یا تفاهم ملی که مدت‌هاست از مطرح‌ شدنشان ‌می‌گذرد، نه‌تنها در پیشبرد اهداف نظام و آرامش در جامعه مثمرثمر است، بلکه دستاوردهای بسیاری برای کشور به‌دنبال خواهد داشت.
تدبیر24» امروز با توجه به وضعیت منطقه و اختلافات میان جریان‌های سیاسی داخل به‌شدت نیاز به افزایش وحدت و همگرایی در کشور احساس می‌شود، زیرا اختلافات در داخل به‌ویژه میان سه قوا تنها و تنها منجر به سوء‌استفاده بیگانگان خواهد شد. بنابراین چنانچه جریان‌های سیاسی با یکدیگر به مذاکره بنشینند، اختلافاتشان را حل کنند و نسبت به دیدگاه‌های یکدیگر احترام قائل باشند، آرامش بر کشور حکمفرما خواهد شد. از سویی دیگر، دولتمردان و سایر مسئولان، به‌جای اینکه وقتشان صرف پاسخگویی به یکدیگر و اختلافات شود، بر مسائل مهم به‌ویژه اقتصادی متمرکز خواهند شد. بنابراین آغاز این گفت‌و‌گوها عزم دو طرف را می‌طلبد. به هر روی دو جریان سیاسی در برخی از امور مانند توسعه و مبارزه با فساد نقاط مشترکی با یکدیگر دارند. به همین دلیل این جریان‌ها می‌توانند در آغاز پیرامون این مسائل با یکدیگر مذاکره کنند. جریان‌های سیاسی نباید اجازه دهند که کشور هر روز به بهانه‌ای دچار بحران شود. البته مدت‌هاست که تمامی طیف‌ها و احزاب اصلاح‌طلب به‌دنبال آغاز این گفت‌و‌گو هستند، اما این جامعیت و انگیزه در میان همه طیف‌های اصولگرا وجود ندارد، زیرا بخش وسیعی از اصولگرایان معتقدند تفاهم ملی مفهومی ندارد و اساسا چرا باید با جریان اصلاحات وارد تفاهم شد! به‌رغم اینکه اصولگرایان در سه انتخابات اخیر پیروزی و خاستگاه جریان اصلاحات و اعتدالگرایان در جامعه را مشاهده کردند، اما بخش‌هایی از آنها بازهم به‌دلیل غرور حاضر به گفت‌و‌گو با اصلاح‌طلبان نیستند. از سویی اصولگرایان هر بار که از آغاز گفت‌و‌گوی ملی سخن به میان آمد، مساله انتخابات 88 را پیش کشیدند و گفتند اصلاح‌طلبان باید توبه کنند! در حالی که همه اصلاح‌طلبان اقدام خلافی نکردند. به هر روی این جریان باید از هجمه به اصلاح‌طلبان در رسانه‌های خود دست بردارد و با مصلحت‌اندیشی به مذاکره با جریان مقابل رضایت بدهد.



مصطفی ایزدی،فعال سیاسی اصلاح طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها