بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیران استانی باید بدانند که زلزله و قهر طبیعت با اجازه من و شما گلیمِ آرامش را از زیر پای مردم نمی‌کشد. باید بررسی کنیم برای حفظ جان مردم چه اندیشیده‌ایم و چه کرده‌ایم؟
تدبیر24»مهدی مزروعی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طی هفته گذشته به همراه هیاتی مرکب از اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران شهری و خیران اصفهان سفری یک روزه به مناطق زلزله زده غرب کشور داشتیم، هوای هموطنان زلزله زده ابری‌تر از آن است که در اخبار می‌بینید.

وی افزود: اصلا و ابدا کسی را متهم نمی‌کنم، کم و بیش می دانم و می دانید که طبیعت خاص مناطق زلزله زده نوع راه‌های دسترسی پراکندگی و تعدد نقاط روستایی آسیب دیده و ملاحظات خاص مناطق مرزی امدادرسانی را با سختی و پیچیدگی‌های بیشتری روبرو کرده است اما این همه به هیچ عنوان نمی‌تواند توجیهی بر سستی و سو مدیریت در راستای برچیدن رنج و درد از قلب هموطنان دچار آسیب طبیعت باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از باب انصاف باید بگویم که مدیریت بود، اما احسن نبود. واحد و یکپارچه نبود و کسی چه می‌داند که اگر نبود کمک‌های خودجوش مردمی عمق فاجعه تا کجا پیش می‌رفت؟

مزروعی با اشاره به اینکه‌ای کاش با همان شیبی که "نان" مردم گران می‌شود "جان" مردم هم گران شود، تصریح کرد: مدیران استانی باید بدانند که زلزله و قهر طبیعت با اجازه من و شما گلیمِ آرامش را از زیر پای مردم نمی‌کشد. برای حفظ جان مردم چه اندیشیده‌ایم و چه کرده‌ایم؟

وی تاکید کرد: باید شناسایی مناطق آسیب پذیر شهر اصفهان و اتخاذ تدابیر عملیاتی کوتاه مدت و بلند مدت را در اولویت درجه اول قرار دهیم، باور کنیم نجات حتی یک "جان" عزیز، رستگاری در پی خواهد آورد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز خشونت علیه زنان، گفت: خشونت علیه زنان و دختران از انواع نقض حقوق بشر است که بیشترین درجه مدارا علیه آن اعمال می‌شود. این پدیده هم علت و هم معلول نابرابری جنسیتی و ادامه آن از روشن‌ترین نشانه‌های فقدان توازن در جوامع مختلف است.

مزروعی خاطرنشان کرد: امروزه در 125 کشور دنیا قوانین علیه آزار جنسی زنان و در 119 کشور جهان قوانینی علیه خشونت خانگی وضع شده است و وجود دارد، امیدوارم حکمت و درایت و اراده قانون گذار در کشورمان، در پرونده‌های این‌چنینی به سمت بهره گیری از ابزارهایی مضاعف نظیر الزام به حضور وکیل دادگستری، دخالت دادن سازمان‌های مردم نهاد، اعطاء وزن بیشتر به تحقیقات محلی و همچنین بازجویی‌های علمی و حتی در مواردی به جواز استفاده از بار اثبات معکوس پیش برود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها