بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
محمود احمدی‌نژاد غیرقابل‌ پیش‌بینی‌ترین فرد در عالم سیاست‌ورزی ایران است.
تدبیر24» به هیچ وجه نمی‌توان رفتارهای این شخصیت سیاسی را بر اساس عملکردش مورد بررسی قرار داد. روز گذشته دادستان کل‌کشور در مقام مدعی‌العموم که مسئولیت حقوق عمومی را بر عهده دارد، در مورد احمدی‌نژاد اعلام کرد: «شناسنامه ‌این فرد از مقابله با رهبری مشحون است؛ قهرکردن و ۱۱روز خانه‌نشینی کردن و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه برگونه‌هایش گذاشتن و اهانت به مراجع تقلید و دروغ گفتن، جابه‌جایی اعتبارات و بودجه‌ها. چنین آدمی با شناسنامه ‌این‌چنینی امروز در عرصه مقابله با قوه قضائیه، اهانت‌ها و جسارت‌ها و توهین‌ها عمل می‌کند. این دفاع از حقوق مردم است؟» اگر حجت‌الاسلام منتظری اعلام کرده که احمدی‌نژاد فرد قانون‌گریزی است و از سوی دیگر رئیس‌جمهور سابق کشورمان به‌صورت قطعی در دیوان محاسبات کشور محکوم شده و آقای محسن افتخاری رئیس دادگاه‌های کیفری استان تهران اعلام کرده: «محمود احمدی‌نژاد چندین پرونده در دادگاه دارد، اما پاسخ استعلامات به پرونده احمدی‌نژاد را نمی‌دهند»، پس تخلفات احمدی‌نژاد به‌اندازه‌ای هست که چندین مقام قضائی درمورد رفتارهای غیرقانونی دوران مسئولیتش سخن می‌گویند. با این حساب، چرا رئیس‌جمهور ایران سابق محاکمه نمی‌شود؟ به اعتقاد نویسنده هرچند احمدی‌نژاد تخلفاتی دارد، اما هنوز خبررسمی برای به دادگاه کشاندن او منتشر نشده است. رئیس‌جمهور سابق شخصیت خاصی دارد و بر اساس آن از تمامی رفتارهای خود یک قصد را دنبال می‌کند و آن اینکه او تمایل دارد هر روز به شخصیت اول رسانه‌ها تبدیل شود. هر زمان که رسانه‌ها به دنبال انعکاس رفتار او نیستند، مجددا دست به اقدامی می‌زند که به تیتر رسانه‌ها تبدیل شود. از این منظر داستان بقایی مدت‌هاست درحال پیگیری توسط مقامات قضائی است. در متخلف بودن احمدی‌نژاد و اطرافیانش همان بس که معاون اول دولت ایشان به جرایم مالی محکوم شد. در نتیجه احمدی‌نژاد نه به خاطر آقای حمیدرضا بقایی، بلکه برای مطرح شدن خود وارد گود شده است. در گذشته رسانه‌های معاند نظام اخباری را در مورد یکی از مسئولان بیان می‌داشتند. اکنون احمدی‌نژاد سعی‌دارد با موج‌سواری بر آن اخبار که توسط رسانه‌های معاند منتشر می‌شد، به نفع خود از این موضوع کذب استفاده کند. او فرد باهوشی است و به‌رغم ظاهر فریبنده و رفتارهای مردم‌پسند خود به‌خوبی می‌داند که هنوز زمان برخورد با او فرا نرسیده است. احمدی‌نژاد البته از حمایت از بقایی قصد دیگری هم دارد؛ او می‌خواهد با این اقدامات خود از برخورد بیشتر با حلقه یارانش جلوگیری‌کند. از این رو همواره از مدیران و نزدیکانش حمایت می‌کند.



نعمت احمدی، حقوقدان
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها