بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر گام مهمی درمسیر جریان اصلاحات بود.
 اکنون محمد‌علی ‌نجفی به‌عنوان مدیری اصلاح‌طلب و توانا جایگرین محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران شده است. او هرچند درمدت اندک فعلی به‌لحاظ اداری تغییرات مطلوبی در شهرداری ایجاد کرده، اما به‌لحاظ استفاده از نیروهای اصلاح‌طلب در مدیریت‌های میانی، هنوز مدیران گذشته سرکار هستند. از سوی دیگر بدنه شهرداری تهران در طول دوازده ‌سال گذشته به جایگاهی برای تربیت مدیران اصولگرا تبدیل شده بود. از این رو از شهردار تهران انتظار می‌رود که اکنون با استفاده از جوانان متخصص اصلاح‌طلب اداره شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهد. ازسوی دیگر البته با درنظر گرفتن بحران‌های مختلف در شهرداری تهران، این نکته را هم باید در نظر گرفت که شهرداری تهران دیگر محلی برای آزمون و خطا نیست، زیرا فرصت برای جریان اصلاحات تنگ است. در دوره‌های قبلی استفاده از مدیران بی‌تجربه و بعضا جوان مشکلات مختلفی را به وجود آورد، اما شهرداری تهران از نظر پست‌ها و سمت‌های اجرایی از برخی وزارتخانه‌ها هم بیشتر است. باید به‌منظور پرورش مدیران اصلاح‌طلب از ساختار شهرداری تهران استفاده شود. به‌این منظور نه در سطح مدیران سطح بالا، بلکه در سطح مدیریت میانی باید از جوانان و زنان در ساختار شهرداری استفاده شود. خوشبختانه شهردار تهران دستوراتی را برای ایجاد تغییر در ساختار اداری شهرداری تهران صادر کرده و اخیرا نیز بر لزوم استفاده از زنان و جوانان در بدنه شهرداری به‌منظور ایجاد تحول تاکید کرده و به‌نظر می‌رسد استفاده از نیروهای جوان و همچنین بالارفتن استفاده از ظرفیت زنان در شهرداری تهران در دستور کار شهردار قرار گرفته است. از این منظر در آینده نزدیک باید شاهد تحولات در حوزه مدیریت شهری از سوی شهردار تهران باشیم و استفاده از ظرفیت زنان و جوانان بیش از گذشته در دستور کار اصلاح‌طلبان در اداره شهر تهران قرار خواهد گرفت. واقعیت این است به‌علت اینکه نوع مدیریت شهر تهران بیش از هر چیز زیر نظر مردم تهران به‌خصوص بدنه اجتماعی جریان اصلاحات قرار دارد، عملکرد شهردار تهران می‌تواند در نگرش مثبت مردم به جریان اصلاحات اثرگذار باشد. مردم مواردی را در نظر دارند و با در نظرگرفتن عملکرد اصلاح‌طلبان نوع رأی خود را به‌این جریان در آینده نشان خواهند داد.


مصطفی درایتی،فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها