بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
یک مسؤول سعودی اعلام کرد، روز سه‌شنبه شاهزاده متعب بن عبدالله بعد از توافقی مورد قبول با مقامات مبنی بر پرداخت بیش از یک میلیارد دلار از دارایی‌هایش آزاد شد.
تدبیر24»شاهزاده متعب بن عبدالله، پس از بیش از سه هفته بازداشت در ریاض آزاد شد.

وی همچون شاهزادگان و شخصیت‌های برجسته دیگر در چارچوب اقدامات محمد بن سلمان، وزیر دفاع و ولیعهد عربستان برای آنچه "مبارزه با فساد" خوانده می‌شود، بازداشت شده بود.

منابع مطلع می‌گویند، مقامات عربستان با برخی بازداشت‌شدگان توافقاتی کرده و از آنها خواسته‌اند در مقابل آزادی مبالغ هنگفتی پول پرداخت کنند.

منابع آگاه اعلام کردند، متعب بن عبدالله در ساعات اولیه عصر سه‌شنبه آزاد شده، اما هنوز دقیقا حل و فصلی که منجر به آزادسازی شاهزاده متعب شد، مشخص نیست.

به گفته منابع، محمد بن سلمان،‌ پسر عمویش را در ازای پرداخت اموالی که متهم است از بودجه گارد ملی این کشور تصاحب کرده بود، آزاد کرد. 

همچنین این منابع اشاره‌ای به شروط آزادی متعب نکردند، اینکه آیا او تحت اقامت اجباری خواهد بود یا نه. اخبار حاکی از آن بودند که متعب در جریان بازداشت تحت شکنجه و فشار روحی و روانی بود.

شاهزاده متعب یکی دیگر از موانع واقعی مقابل به تخت نشستن محمد بن سلمان بود. محمد بن سلمان پیشتر شاهزاده محمد بن نایف را به شیوه‌ای فاجعه‌آمیز از ولیعهدی کنار گذاشت و محمد بن نایف را به کم کاری و بی‌کفایتی در ادامه حضورش در پست وزیر کشور متهم کرد.

مقامات خبر آزادی متعب بن عبدالله را کتمان می‌کنند و احتمالا او در راس کسانی است که آزاد خواهند شد. از جمله آنها می‌توان به نام ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی اشاره کرد. تنها کسانی آزاد نمی‌شوند که خارج از محاکمه و رفتن به جلسات علنی را رد کنند.

در این راستا یک مسؤول سعودی اعلام کرد، روز سه‌شنبه شاهزاده متعب بن عبدالله بعد از توافقی مورد قبول با مقامات مبنی بر پرداخت بیش از یک میلیارد دلار از دارایی‌هایش آزاد شد.

شاهزاده متعب که ریاست گارد ملی عربستان را برعهده داشت یکی از ده‌ها تن از اعضای خاندان سلطنتی و وزیران و مسؤولان کنونی و سابق عربستان است در راستای مبارزه با فساد بازداشت شد در حالی که می‌توان گفت، این بازداشت‌ها در جهت تقویت قدرت محمد بن سلمان است.

این مسؤول شرکت‌کننده در کمپین ضد فساد از مبلغی که بر سر آن توافق شده پرده برنداشت، اما گفت، تصور می‌کند، شاهزاده متعب در ازای چیزی معادل بیش از یک میلیارد دلار آمریکا آزاد شده و مشخص است این حل و فصل شامل اقرار به فساد در موارد مشخص از طرف متعب است.

به گفته این مسؤول، سه تن دیگر هم که متهم فساد بودند با مقامات چنین سازشی را کرده‌اند. 

وی افزود: دادستان کل همچنین حکم آزادی تعدادی از افراد را اعلام کرد.

همچنین کمیته عالی مبارزه با تروریسم در عربستان یکی از متهمان کمپین بزرگ فساد را که شامل تجار، وزرا و شاهزادگان می‌شد در ازای صرف نظر از اموالش به نفع خزانه کشور در چارچوب حل و فصل دولتی با محکومان فساد آزاد کرد.

ارم نیوز گزارش داد، محمد الطبیشی، رئیس سابق تشریفات سلطنتی، هتل ریتز کارلتون ریاض را ترک کرده است. او به همراه ۲۰۰ متهم دیگر در خصوص فساد در بازداشت بود.

محمد طبیشی

این سایت افزود: الطبیشی بعد از سازش با دولت که در زمینه چشم پوشی محکومان فساد از بخشی از ثروت‌شان است، آزاد شد.

گفته شده الطبیشی از ۴۵۰ میلیون ریال عربستان (۱۲۰ میلیون دلار) چشم پوشی کرده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها