بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
شهرهای "سوریه" دومینو وار سقوط می کردند "داعش" به چند صد متری حرم حضرت "زینب" رسیده بود و دواعش روبروی حرم بی بی زینب فریاد می زدند: "زینب یا جای تو اینجاست یا جای ما"..
تدبیر24»امیرهاشمی - کودک و سالخورده، زن و مرد سربریده می شدند! یکی از دواعش،قلب فردی را به دندان گرفته و درمقابل دوربین می خورد به گونه ای که "پوتین" رییس جمهور روسیه هم از دیدن آن متاثر می شود و آمریکا را به خاطر حمایت ازاین وحشی ها سرزنش می کند.

همه در شوک تحولات سوریه بودند که ناگهان و در کمتر از 24 ساعت، موصل عراق در نتیجه خیانت ته مانده های حزب "بعث" و "برخی ارتش های این کشور، سقوط کرد موصلی که به شهر نظامیان عراق معروف بود و از همین جا بود که سقوط دومینو وار شهرهای عراق آغاز شد!

موصل، الانبار، تلعفر، سنجار، صلاح الدین، کرکوک، دیاله، هیت، الرمادی و... در عراق متحیرانه سقوط کردند. در وصف اوضاع وحشتناک عراق، همین بس که یک روحانی ایرانی با خانواده در مسیر  " کربلا" توسط داعش دستگیر و سر بریده شد. مسیری که الان میلیون ها زائر در مراسم "اربعین تردد می کنند...

داعش به دیاله عراق رسید. فاصله دیاله با مرز ایران فقط یک کیلومتر است. فاصله روستای زلزله زده ازگله که این روزها زیاد از آن شنیده می شود تا "دیاله" تحت تصرف داعش، فقط 10 کیلومتر ! فاصله ثلاث باباجانی تا دیاله فقط 40 کیلومتر !!فاصله، سرپل ذهاب تا دیاله تحت تصرف داعش فقط 45 کیلومتر!

صدای توپ و تانک داعش،امان از مردم روستاهای مرزی ایران بریده بود. دواعش به نقل از فرمانده نیروی زمینی ارتش،مهمات خود را دپو کرده بودند و آماده حرکت نهایی یعنی حمله به ایران بودند...

ایران باید چه می کرد؟

عده ای بی بصیرت در داخل کشور، عنوان می کردند عراق و سوریه به ما چه ارتباطی دارد. در حالی که نمی دانستند، سقوط سوریه و عراق، سکوی پرش داعش برای ضربه نهایی به ایران بود. برخی می گفتند چرا در عراق هزینه می کنید یا در سوریه! غافل از این که اگر داعش به ایران حمله می کرد ما می بایست صدها برابر هزینه بدهیم ".

برآورد کارشناسان از هزینه ایران درجنگ تحمیلی با عراق،از سال 59 تا 67 رقمی بالغ بر10/04 تریلیون دلار است. برای درک این رقم، خوب است بدانید امارات قرارداد ساخت بزرگ ترین برج دنیا را با یک میلیارد دلار بست، یعنی ایران بیش از 10000برابر قیمت بزرگ ترین برج دنیا، فقط هزینه داد...

ورود ایران به جنگی دیگر، رقم چنین زیان را برای کشور خواهد ساخت اما ما با حداقل هزینه نه تنها جنگ را به اتمام رساندیم بلکه تغییرات استراتژیکی در منطقه ایجاد شد که قدرت ایران در خاورمیانه بیش از پیش فزونی یافت.

مدافعان حرم با امکانات چند صد میلیونی نجنگیدند، نویسنده که در بین مدافعان حرم حضور داشته است گواه می دهد که عزیزان مدافع حرم ،با مهمات تولید حتی قبل از سال 70 و با سلاح های حداقلی جنگیدند. خبری از وعده غذایی مرتب نبود اگر غذایی می رسید می خوردیم و درغیر این صورت،با گرسنگی ،کار را ادامه می دادیم. به عینه دیدم یکی از مدافعان حرم، لباس زمستانی خود را در اوج سرمای زمستان از تن بیرون آورد و به نیروی سوری اهدا کرد که پدر خود را در جنگ از دست داده بود و این عزیزمان خودش، بدون کاپشن با سرما دست و پنجه نرم کرد...

بله مدافعین حرم با کمترین هزینه بزرگ ترین کار را انجام دادند و با ورود ایران به معرکه، تحولات میدانی در سوریه شروع شد. خدا رحمت کند سردار دل ها شهید همدانی را... خطاب به سوری ها عنوان کرده بود: اگر می خواهید سوریه را نجات دهید باید دو شهر را حفظ کرد "حلب" و "دمشق"... کم کم مناطق سوریه باز پس گرفته شد.

ایران با هوشیاری تمام و توجیه روسیه نسبت به خطر دواعش بخصوص "چچنی"های داعش، روسیه را وارد سوریه کرد. نیروی هوایی روسیه و قدرت ایران روی زمین، دو عامل شکست پله به پله تروریست ها شد. البته روس ها اقدامات ناهماهنگی انجام می دادند ولیکن در برابر هزینه ای که کردند، چیز مهمی به حساب نمی آید.

 مع الوصف بعد از تقدیم بیش از 2000 شهید مدافع حرم -  اعم از ایرانی، عراقی، پاکستانی، لبنانی، سوری، افغانستانی و... آخرین پایگاه داعش یعنی بوکمال هم پس گرفته شد و ژنرال قاسم سلیمانی این چنین به فرمانده اش گزارش داد:

"آخرین قلعه را هم زدیم و پرچم داعش را پائین کشیدیم"

بله مدافعین حرم به جای هزینه 10/04 تریلیون دلاری با کمترین هزینه ، کشور را از ورود به یک جنگ دهشتانک نجات دادند. بیش از 2000 شهید دادند که دیگر شاهد پرپر شدن 230 هزار شهید نباشیم. روحتان شاد و راهتان پر رهرو.
برچسب ها: تدبیر24 ، ایران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها