بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
برخی از مردم بر این باورند که قرار دادن پیاز خام داخل جوراب و خوابیدن با آن درمانی برای سرماخوردگی یا آنفلوآنزا است اما سوال این است که آیا شواهد علمی تاییدکننده این ادعا هستند؟
تدبیر24»ادعای تاثیرگذاری پیاز خام در درمان آنفلوآنزا فرضیه‌ای است که به دهه ۱۵۰۰ باز می‌گردد. در سال‌های اخیر در بسیاری از مطالعات آنلاین بر تاثیرگذاری این روش درمانی تاکید شده است.

مفهوم هوای سمی پیش از آنکه محققان به نظریه میکروبی بیماری‌ها پی ببرند، وجود داشته است. امروزه نقش میکروب‌ها در بیماری‌ها دیگر نظریه نیست و شواهد علمی آن را تایید می‌کنند.

پیش از آنکه محققان میکروب‌ها را به عنوان عامل بیماری‌ها شناسایی کنند افراد بر این باور بودند که پیاز خام می‌تواند هوای اتاق را تصفیه و پاکسازی کند. مردم بر این باور بودند که وقتی پیاز داخل جوراب گذاشته و پوشیده شود با این کار می‌توان خون را پاکسازی کرد. افراد این ادعا را مطرح می‌کرده‌اند که این فرآیند پاکسازی می‌تواند در درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزا موثر باشد.

در بررسی‌های جدید هم این ادعا مورد تایید قرار گرفته که ترکیب‌های سولفوریک در پیاز دلیلِ خواص درمانی آن است.

در بازبینی انجام گرفته در سال ۲۰۰۲ میلادی روی خواص پیاز آمده است اگرچه پیاز سرشار از ترکیب‌های سولفوریک بوده و خوردن آن برای سلامتی مفید است اما شواهد علمی برای تایید روش درمان خانگی گذاشتن پیاز داخل جوراب وجود ندارد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، اگرچه روش قرار دادن پیاز خام داخل جوراب برای درمان سرماخوردگی هیچ اساس علمی ندارد اما خوردن آن برای سلامتی مفید است. پیاز کالری پایینی دارد، سرشار از فیبر است و میزان فراوانی ویتامین C در آن وجود دارد.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها