بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
محققان کشور بر اساس ارگونومی دست، سیستم فیزیوتراپی قابل حملی را برای توانبخشی آرنج عرضه کردند که بر اساس نیاز بیمار قابل برنامه‌ریزی است.
تدبیر24»آرنج انسان به دلیل انجام حرکات سریع و تحت بار زیاد، دچار عارضه‌هایی از قبیل پارگی تاندون و سخت‌شدگی مفصل می‌شود که موجب محدود شدن بازه حرکتی آن و یا کاهش قدرت عضلات و تاندون‌ها خواهد شد.

انجام حرکات توانبخشی مخصوص آرنج مانند تمرین مقاومتی موجب افزایش قدرت کششی عضلات و بهبود سختی مفصل می‌شود. انجام این تمرینات به کمک فیزیوتراپ با تجهیزات رباتیک توانبخشی طی یک پروتکل مشخصی با تعداد دفعات تکرار معین صورت می‌گیرد.

دستگاه‌های فیزیوتراپی کنونی به علت وزن زیاد و بزرگ بودن ابعاد قابل حمل نیستند؛ از این رو استفاده از آنها تنها در شرایط خاص قرارگیری بدن ممکن است، ضمن آنکه دستگاه‌های توانبخشی کنونی قادر به شبیه‌سازی عملکرد دست انسان از نظر تغییرات سختی گشتاور نیستند.

علاوه بر آن این دستگاه‌ها به منظور تامین نیروی محرک یک بازوی چند لینکی نیاز به استفاده از یک موتور محرک جداگانه در هر مفصل دارند که این امر باعث افزایش ممان اینرسی لینک‌ها می‌شود.

بر این اساس محققان کشور دستگاهی پرتابل توانبخشی آرنج با طراحی ارگونومیک عرضه کردند. در این دستگاه توانبخشی تولیدشده همه موارد محدود کننده رفع شده است.

دستگاه توانبخشی مورد نظر قابل استفاده برای تمامی بیماران به منظور انجام اعمال فیزیوتراپی مورد نیاز برای دست است.

استفاده از بالانسر فنری امکان تامین نیروی کشش ثابت را برای این دستگاه فراهم می‌کند و با استفاده از سیستم انتقال قدرت کابلی، عملکرد دست انسان به صورت کامل شبیه سازی شده و تغییرات گشتاور و سختی حاصل مشابه دست طبیعی است.

این دستگاه با وزن کم و قابلیت برنامه‌ریزی حرکتی به منظور کمک به بیماران نیازمند توانبخشی طراحی شده تا با کمک آن عملیات فیزیوتراپی را در هر مکان دلخواه و بدون نیاز به حضور فیزیوتراپ انجام دهند.

از این وسیله به منظور انجام تمرین‌های فیزیوتراپی بعد از انجام عمل جراحی دست و به منظور بازتوانی عضلات دست و مفصل آرنج استفاده می‌شود.

در این مورد پزشک می‌تواند متناسب با نیاز بیمار دستگاه را برنامه‌ریزی کرده و در اختیار بیمار قرار دهد. بعد از برنامه‌ریزی بیمار می‌تواند دستگاه را به منزل برده و در شرایطی که برای بیمار راحت باشد، از آن استفاده کند.

این طرح از سوی مهدی بامداد و همایون زرشناس در فستیوال نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی ارائه شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، دستگاهی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها