بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
مقایسه غلطت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی هوای تهران نشان می‌دهد که برخلاف باور عموم، مناطق شمالی تهران کیفیت هوای خیلی بهتری نسبت به مناطق دیگر شهر ندارند.
تدبیر24»در سال 94 میانگین سالانه غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در تمام ایستگاه‌های اصلی سنجش هوای پایتخت بالاتر از حد استاندارد بود. ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون ذراتی هستند که به واسطه احتراق در موتور وسایل نقلیه به‌وجود می‌آیند و اصلی ترین و خطرناکترین آلاینده هوای تهران هستند.

همچنین بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 94 حتی ایستگاه‌های مناطق شمال تهران نیز میانگین آلودگی ذرات معلق احتراقی را در وضعیت ناسالم نشان دادند، از این رو برداشت می‌شود که فرمول قدیمی مهاجرت به شمال شهر برای داشتن هوای پاک دیگر جواب نمی‌دهد.

گفتنی است که از ابتدای امسال تا 8 آذر، پایتخت 12 روز را با هوای پاک و 196 روز را با هوای سالم گذرانده است؛ همچنین تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس 45 روز بوده و تهران تاکنون یک روز را با کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها گذرانده است.

مقایسه این آمار با همین بازه تاریخی در سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس، امسال نسبت به سال گذشته 6 روز افزایش داشته است. البته باید در نظر داشت که سال گذشته از ابتدای فرودین تا 8 آذر، 3 روز ناسالم برای همه‌ی گروه‌ها داشت در حالیکه امسال تعداد روزهای ناسالم برای همه‌گروه‌ها تاکنون تنها یک روز بوده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها