بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
دانشمندان روش جدید و موثری برای درمان کمردرد با استفاده از امواج رادیویی به کار گرفته‌اند که نرخ موفقیت چشمگیری از خود نشان داده است.
تدبیر24»کمردرد آزار دهنده است، درمان‌های زیادی برای کمردرد مزمن وجود دارند که تاثیر بسزایی ندارند.

اما این روش تازه امیدبخش است و می‌تواند به شکل یک درمان تهاجمی جدید باشد که شامل از بین بردن دیسک کمر با یک دستگاه الکتریکی است.

این درمان توسط یک تیم تحقیقاتی تحت هدایت دکتر "آلساندرو ناپولی" از دانشگاه "ساپینزا" (Sapienza) رم ایتالیا ابداع شد.

 این فرآیند از تصویربرداری CT (توموگرافی رایانه‌ای) برای هدایت یک سوزن به دیسک مشکل‌ساز استفاده می‌کند.

مقطع‌نگاری رایانه‌ای یا برش‌نگاری رایانه‌ای یا توموگرافی رایانه‌ای یا به اصطلاح سی‌تی اسکن، روشی نوین است که در علوم تشخیصی در فیزیک پزشکی کاربرد تحقیقاتی و درمانی فراوانی دارد.

در این روش، کالبد انسان یا دیگر جانوران به صورت لایه به لایه اسکن می‌شود و بدین ترتیب بخش‌های درونی بدن نیز برای پزشکان قابل رؤیت می‌شود.

امروزه فناوری سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌ها و مراکز پژوهشی در سرتاسر دنیا کاربرد وسیع دارند.

پس از هدایت سوزن یادشده، یک دستگاه نازک و کوچک از طریق آن سوزن وارد می‌شود تا بتواند پالس‌های انرژی امواج رادیویی را طی مدت 10 دقیقه به ناحیه درد برساند.

این وسیله الکتریکی در واقع دیسک را لمس نمی‌کند، بلکه روی عضلات آن ناحیه تاثیر می‌گذارد.

دکتر "ناپولی" می‌گوید: پس از اعمال این درمان، التهاب و درد از بین می‌رود. با آرام کردن عضلات، فاصله بین مهره‌ها باز می‌گردد.

در یک مطالعه بالینی، 80 بیمار درمان را دریافت کردند. همه آنها در طی مدت حداقل سه ماه دچار کمردرد بوده‌اند که علت آن دیسک بوده است و به درمان‌هایی مانند ورزش و دارو پاسخ نداده بود.

پس از یک جلسه 10 دقیقه‌ای، 81 درصد از افراد آزمایشی، دردی احساس نمی‌کردند و در واقع معالجه شدند.

6 نفر از آنها به جلسه دوم درمان نیاز داشتند و 90 درصد آنها توانستند از جراحی اجتناب کنند.

هیچ یک از آنها هیچ گونه عوارض جانبی نشان ندادند.

دکتر "ناپولی" می‌گوید: نتایج فوق العاده بوده است. بیماران از درد رها شده‌اند و طی یک روز فعالیت‌های عادی خود را از سر گرفته‌اند.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها