بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
یک مقام مسئول کارگری معتقد است کار نکردن نیمی از مردم ایران نشان از اختلاف طبقاتی بسیار و عدم توزیع عادلانه درآمدها در سطح جامعه دارد.

تدبیر24»هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اینکه عده‌ای در جامعه نیاز به شغل ندارند و در مقابل تمام اعضای یک خانواده ناچارند کار کنند تا چرخ زندگی بچرخد، حکایت از واقعیت تلخ بی عدالتی و عدم توزیع عادلانه ثروت و درآمد در کشور دارد.

وی با بیان اینکه توزیع درآمد در جامعه باید عادلانه باشد، ادامه داد: امروز در بیشتر خانواده‌های ضعیف و اقشار محروم و دهک‌های پایین جامعه تمام اعضا به نوعی مشغول کار هستند تا از عهده‌ هزینه‌های زندگی برآیند و اقتصاد خانواده دچار مشکل نشود ولی در طرف دیگر خانواده‌هایی هستند که اگر یک نفر در آن به تنهایی کار کند، مشکلی به لحاظ امرار معاش یا تامین هزینه‌های زندگی به وجود نمی آید و اعضای خانواده آنقدری تامین هستند که نیاز به کار کردن را در خود احساس نکنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اضافه کرد: اگر عده‌ای با وجود داشتن توانایی کار، تمایل به کار ندارند به این دلیل است که یک نفر مسئولیت خانه را به دوش می‌کشد و یا آنقدر درآمد دارد که نیازی به کار کردن همه اعضای خانواده نیست.

ابوی با ابراز تاسف از وجود تبعیض و اختلاف طبقاتی و توزیع نامناسب درآمدها افزود: اینکه ۱۰ درصد به حقوق و دستمزدها اضافه شود ولی هزینه‌های زندگی ۱۰۰ درصد افزایش یابد عادلانه نیست. انبارهای بیشتر واحدهای تولیدی به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم پر است و تولیدکنندگان ناچار شده‌اند برای فروش اجناس و جبران چک‌های برگشتی کالاها را در بسته‌بندی‌های دوتایی و چهارتایی به مصرف کننده عرضه کنند.

این مقام مسئول کارگری گفت: در تمام کشورها سیاست افزایش دستمزد سیاستی راهگشا برای ارتقای قدرت خرید جامعه و رشد اقتصادی تلقی می‌شود و دولتها با بهبود سطح درآمد آحاد جامعه تلاش می‌کنند تا هم چرخه اقتصاد بچرخد و هم کالای با کیفیت تولید شود و به دست مصرف کننده برسد.

به گفته وی در حال حاضر بیشترین مصرف کنندگان کالای داخلی کارگران و کارمندان هستند و اگر سهم کارگر از محل تولید پرداخت شود و قدرت خرید آنها افزایش یابد، هم دولت به مالیات خود می‌رسد و هم کالای تولید کننده با کمترین مشکلی به فروش می‌رود و با گردش نقدینگی به اقتصاد کشور کمک می‌شود.


برچسب ها: تدبیر24 ، مردم ایران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها