بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
در هر حال به نظر می‌رسد مسئولین رده بالای مملکتی نباید اجازه دهند چنین پروژه‌های ملی‌ به دست افراد غیر متخصص بیفتد تا به این صورت تعطیل گرددو چنین فرصت‌هایی‌ از مردم نازنین کشور گرفته شود.
تدبیر24»احمد رضا نیک کار اصفهانی نوشت: در طول مدت یک سال مدیریت بنده در هلدینگ آتیه صبا ( بهمن ۹۴ - بهمن ۹۵)دو پروژه مهم دیگری که در دستور کار ۲۲ پروژه ملی‌ قرار داشتند یکی‌ راه اندازی مجدد کارخانه کاغذسازی قائم شهر بود که طی‌ ۱۵ سال گذشته به صورت کامل تعطیل شده بود و دیگری احداث یک مجتمع گرشگری توریستی تفریحی بسیار جذاب در آن شهر که توسط یکی‌ از معروفترین طراح جهان طراحی‌ شده بود.

از آنجائیکه شهر قائم شهر در زمینه گردشگری از پتانسیل بسیار بالایی‌ برخوردار است و در گردشگری نوین در دنیا گردشگران به دنبال کشف مکان‌هایی‌ که مظلوم واقع گردیده اند هستند لذا بر آن شدیم تا با توجه به جذابیت‌های فراوان شهر قائم شهر جهت جذب توریست و اشتغال زائی و همچنین پتانسیل بالای این شهر زیبا با استفاده از محل زمین کارخانه قدیم قائم شهر به وسعت ۶۰۰۰۰ متر مساحت که سالیان سال راکد و بدون استفاده بود با تغییر کار برئ آن را به ساخت یک مجتمع گردشگری بسیار جذاب در کشور تبدیل و کارخانه را به محل شهرک صنعتی سنگ تاب منتقل نمائیم که خوشبختانه ساخت و راه اندازی کارخانه در اوائل سال ۹۵ شروع و ظرف مدت ۶ ماه با ورود ماشین آلات از کشور چین در روزهای پایانی مدیریت بنده در این شرکت تولیدات این کارخانه با نام دستمال کاغذی سرو آماده استفاده گردید و درحال حاضر دستمال کاغذی سرو در خانه‌های عزیزان قائم شهر میدرخشد و همزمان به شهرهای دیگر نیز صادر میگردد. هر چند فاز‌های بعدی این کارخانه بعد از ترک بنده از آتیه صبا متوقّف گردید به هر حال راه اندازی این کارخانه پس از ۱۵ سال تعطیلی نقطه عطفی برای شهروندان عزیز قائم شهر بود و در این اتفاق باید از دلسوزی نمایندگان محترم قائم شهر و مدیریت محترم کارخانه کاغذ سازی که ما را در عملیاتی ساختن این اتفاق بسیار یاری نمودندقدردانی‌ بنمایم.

اما متأسفانه در این راستا یکی‌ از بزرگترین و جذابترین پروژه‌های گردشگری کشور که در زمینی‌ به وسعت ۶۰۰۰۰ متر ( زمین  قدیم کارخانه ) درنظر گرفته شده بود و با دعوت از یکی‌ از مشهور‌ترین شرکت‌های طراح دردنیا به نام DSA به ایران و امضا قرار داد با این شرکت در تابستان ۹۵ به منظور طراحی‌ هتل ۵ ستاره، سیتی سنتر- مرکز اداری مسکونی مراحل اولیه آن نهایی‌ و مطابق آن طراحی‌‌های اولیه توسط معماران و طراحان این شرکت در دی‌ ماه ۹۵ به صورت فاز اولیه طراحی‌ آماده و گردید که با اجرا آن نه تنها هزاران شغل برای جوانان قائم شهر به وجود می‌‌آمد بلکه می‌توانست نقطه عطفی در جذب توریست و در آامد هنگفتی برای این شهر دوست داشتنی باشد؛ اما افسوس که پس از ترک بنده از شرکت ادامه اجرای این پروژه جذاب به فراموشی سپرده شد و طی‌ ۹ ماه گذشته هیچ اقدامی صورت نپذیرفته و متوقّف گردید.

در هر حال به نظر می‌رسد مسئولین رده بالای مملکتی نباید اجازه دهند چنین پروژه‌های ملی‌ به دست افراد غیر متخصص بیفتد تا به این صورت تعطیل گرددو چنین فرصت‌هایی‌ از مردم نازنین کشور گرفته شود.

دو تصویر فوق نمونه‌هایی‌ از طراحی‌‌های شرکت DSA میباشد که طرف قرار داد شرکت آتیه صبا برای طراحی پروژه گردشگری قائم شهر بودند. افسوس.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها