بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
دیدار خانواده مرحوم آیت‌ا... هاشمی از مناطق زلزله‌زده بسیار بجا، پسندیده و مورد انتظار مردم بود. درست است که اکنون آیت‌ا... هاشمی در قید حیات نیست، اما از خانواده‌ ایشان انتظار می‌رفت که از مناطق زلزله‌زده بازدید داشته باشند و با مردم حادثه دیده ابراز همدردی کنند.
تدبیر24»در این راستا باید اذعان داشت، بازدید اخیر آقای یاسر هاشمی و خانم فاطمه هاشمی از مناطق زلزله‌زده پاسخ به انتظاری است که جامعه از این خانواده دارد، چون به‌هر حال این خانواده نقش مهم و غیرقابل انکاری در پیروزی انقلاب، تداوم نظام و مدیریت کشور داشتند. از سوی دیگر این خانواده قطعا محل رجوع مردم بوده و مردم ارادت خود به‌ آیت‌ا... هاشمی را به خانواده‌ ایشان نیز ابراز می‌دارند. تشییع جنازه بی‌سابقه و مثال‌زدنی مرحوم آیت‌ا... هاشمی نشان داد که‌ آیت‌ا... و خانواده او چه شان و جایگاهی در جامعه دارند و مردم نسبت به آنها چگونه می‌نگرند. از این رو می‌توان گفت، بازدید فرزندان آیت‌ا... هاشمی از مناطق زلزله‌زده ناشی از نوعی پیوند عاطفی بین این خانواده و مردم ایران است. مردم کشورمان قطعا به‌ این خانواده ارادت دارند و این خانواده نیز ایران‌دوستی، عشق به ملت و منافع ملی را که در آیت‌ا... هاشمی متجلی بود، از ایشان به ارث برده‌اند. این دید و بازدید‌ها در این قالب قابل تفسیر است. از سوی دیگر در تعریف مفهوم ملت آن را شامل افرادی می‌دانند که دارای خاطرات مشترک از روزهای خوش و ناخوش، مثل زلزله اخیر هستند و آنچه که مردمان را به‌هم پیوند می‌دهد و آنها را به ملت تبدیل می‌کند، حس مشترکشان نسبت به یکدیگر است که‌ این حس به وفور در میان مردم ایران موج می‌زند. از طرف دیگر بازدید مقامات عالیرتبه کشور تاثیر بی‌نظیری در روحیه مردمی که دچار این حادثه عظیم شده بودند گذاشت و در این راستا باید از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، معاون اول، وزرا و شخصیت‌های انقلاب نیز که از خسارت دیدگان بازدید داشتند نهایت تقدیر و تشکر را به‌عمل آورد چون حقیقتا سنگ تمام گذاشتند. درست است که مصیبت سنگینی چون زلزله بر مردم کرمانشاه وارد شد، اما آنها احساس تنهایی نکردند چون مسئولان کشور و سایر آحاد مردم را جهت همدری در کنار خود دیدند و ‌این مساله مصیبت وارده را بر آنها تسلی بخشید. زلزله اخیر موجب از دست رفتن جان و مال افراد بسیار گردید و فشار‌های زیادی به بازماندگان وارد کرد، اما همین احساس همدری‌های صورت گرفته و سر‌زدن مسئولان عالیرتبه کشور، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی مرهمی بر درد و آلام حادثه دیدگان بود و به نوعی آنها را به‌ آینده امیدوار کرد و این توان را به آنها بخشید که در مقابل این مصیبت مقاوم‌تر باشند. بالاخره کسانی که محبوب و پشتوانه ملت هستند باید در اینگونه موارد خود را نشان دهند. این بازدیدها باید در راستای حل مسائل و مشکلات حادثه دیدگان ادامه پیدا کند .



داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها